یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

زودانزالي در مردان

تحصيلي و خانواده

زودانزالي در مردان

۶۶ بازديد

زودانزالي در مردانزودانزالي در مردان

 

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره زودانزالي در مردان

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

 

انـزال زودرس يكي از متداول ترين نـارسايي هاي جنسي در مردان مي باشد و ممكن است براي هر مردي در بعضي مراحل زندگي رخ دهد. انـزال زودرس به انـزالي غير قابل كنترل گفته مي شود كه قـبـل از نـزديـكـي و انـجـام رابطه ي جنسي و يا مدت زمان بسـيـار كـمـي پـس از آن بـا ميزان تحريك كم و خلاف ميل فـرد انـجـام گيـرد. زود انزالي آسيبي است كه در روابط ميان همسران بروز مي كند. ايـن مسئـلـه مـي تـواند بـاعث نارضايتي جـنسـي در هـر دو طــرف شـده و اضـطـراب نـاشـي از ايـن مشـكـل را بيشـتـر كنـد.

هنگامي كه زمان به ارگاسم رسيدن شما و همسرتان متفاوت باشد ، رابطه جنسي در بلند مدت براي هيچ كدام رضايت بخش نبوده و باعث ايجاد مشكلات در ساير بخش‌هاي زندگي نيز مي‌شود.  زود انزالي در آقايان باعث احساس نااميدي ، ناتواني و شرم و خجالت مي‌شود. بنابراين درمان زود انزالي مردان باعث تقويت رابطه زوجين خواهد شد. در صورت مطالعه اين مطلب ميتوانيد  اطلاعاتي را در مورد “زودانزالي در مردان” ، دلايل و راه كارهاي درمان آن كسب نماييد.

زود انزالي در آقايان باعث احساس نااميدي ، ناتواني و شرم و خجالت مي‌شود.

 

انزال زودرس چيست؟

مشكل زود انزالي به اين معني است كه مرد پس از انزال ، نعوظ خود را از دست مي‌دهد و نمي‌تواند به رابطه جنسي ادامه دهد. اين در حالي است كه زن معمولا زمان بيشتري براي رسيدن به ارگاسم نياز دارد و اين امر منجر به نارضايتي در او مي‌شود و نارضايتي زن طبعا بد قلقي ، سرزنش و كج‌خلقي او را به همراه خواهد داشت كه منجر به اضطراب و افسردگي مرد شده و اين امر باعث مي‌شود عملكرد مرد در رابطه جنسي باز هم بيشتر تضعيف شود و در نتيجه كل رابطه تيره خواهد شد.

حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مردان در دوره‌هايي از زندگي خود به زود انزالي مبتلا مي‌شوند. اختلال زودانزالي را به دو دسته دائمي و موقتي تقسيم‌بندي مي‌كنند. در نوع اول ، فرد از اولين ارتباطي كه در خاطر دارد به زود انزالي دچار بوده است ، ولي در نوع دوم و كوتاه‌مدت فرد در زمان‌هايي رابطه جنسي بدون زود انزالي را تجربه كرده است. نوع اول به‌ طور معمول دلايل فيزيكي دارد و نوع دوم معمولا دلايل رواني دارد.

 
 

معرفي عوامل فيزيولوژيكي و رواني

عوامل فيزيولوژيكي:

  • احتمال زود انزالي زماني كه سروتونين مغز كمتر از ميزان باشد و يا ميزان ترشح دوپامين در مغز بيشتر از حد احتمال بيشتر مي‌شود.
  • هورمون‌هاي اكسي‌توسين و وازوپرسين
  • كمبود هورمون تستسترون 
  • مشكل پروستات 
  • ديابت
  • مشكلات تيروئيد
  • مصرف بيش از حد الكل و مواد

عوامل رواني:

  • اضطراب و افسردگي
  • نگراني از زود انزالي و يا خوب عمل نكردن در رابطه جنسي
  • احساس گناه
  • مشكلات رابطه و خشم از همسر
  • كمبود عزت نفس
  • مشكل ناشي از نعوظ
  • تجربيات بد قبلي از رابطه جنسي از جمله تعجيل و نگراني در رابطه به‌ جهت كشف نشدن رابطه جنسي مخفيانه
  • تجربه سو استفاده جنسي
  • تصوير بد از بدن خود در ذهن داشتن
  • تعليمات سخت‌گيرانه جنسي در كودكي و نوجواني
  • عوامل استرس زا مانند از دست دادن شغل ، داغ ديدگي
 
 

درمان زود انزالي در مردان

تكنيك كگل: 

به‌ واسطه اين تكنيك ، شما ماهيچه‌هاي لگن خود را تقويت مي‌كنيد. تقويت ماهيچه‌هاي لگن باعث مي‌شود تا شما كنترل بيشتري بر روي انزال خود داشته باشيد. در تحقيقي كه در سال ۲۰۱۲ انجام شد ، مرداني كه تنها پس از ۳۱ ثانيه به انزال مي‌رسيدند ، پس از ۱۲ هفته انجام تكنيك كگل توانستند به‌ مدت ۱۴۶ ثانيه انزال خود را به‌ تاخير بيندازند.

براي آنكه ماهيچه لگن را در بدن خود پيدا كنيد ، در هنگام ادارار سعي كنيد با انقباض عضلات لگن ، خروج ادرار را متوقف كرده و سپس دوباره رها كنيد. حال كه عضله لگن را پيدا كرديد ، آن را منقبض كرده و سپس رها كنيد. اين كار را روزي ۳ بار و هر بار ۱۰ مرتبه انجام دهيد. اندك اندك تعداد دفعات را به بيست مرتبه و مدت زمان انقباض را به ۱۰ ثانيه افزايش دهيد. اين تمرين را در هر موقعيتي مي‌توانيد انجام دهيد. اين تمرين را حداقل به‌مدت ۶ هفته انجام دهيد.

تكنيك مسترز جانسون: 

در اين روش ، شما و همسر در كنار يكديگر خوابيده و سپس نقاط غيرحساس بدن يكديگر را در حاليكه لباس به تن داريد لمس مي‌كنيد. سپس اين بار برهنه شده و نقاط غيرحساس را لمس مي‌كنيد. پس از انجام اين مرحله ، اين بار نقاط حساس مرد را لمس كرده و تا پيش از رسيدن به ارگاسم ادامه مي‌دهيد. اين كار چندبار و به‌ نوبت انجام مي‌شود تا هربار ، مدت زمان تحريك افزايش يابد.

پس از چند روز ، تمرين نزديكي انجام مي‌شود. در اين مرحله مرد در زير و زن در بالا قرار مي‌گيرد. فرد تا نزديكي ارگاسم پيش مي‌رود و سپس به همسر علامت مي‌دهد تا تحريك را متوقف كند. پس از گذشت زمان و ريلكس شدن و كاهش نعوظ ، مجددا تحريك شروع مي‌شود. اين كار چند روز تكرار مي‌شود. بعد از چند هفته تمرين ، فرد در كنترل كردن خود شرطي مي‌شود و توان كنترل خود را پيدا مي‌كند.

توقف و شروع: 

فرد در حين رابطه جنسي اجازه مي‌دهد تا آلت تناسلي‌اش تا پيش از رسيدن به ارگاسم تحريك شود. در آن لحظه براي ۳۰ ثانيه متوقف مي‌شود تا نعوظ كم شود. پس از مدتي مجددا رابطه را شروع مي‌كند و اين كار را مجددا براي سه يا چهار مرتبه پيش از انزال تكرار مي‌كند.

تكنيك فشار:

اين روش نيز مانند تكنيك توقف و شروع عمل مي‌كند. اما در اين روش پيش از رسيدن به ارگاسم ، شما و يا همسرتان سر آلت تناسلي‌تان را تا زماني كه نعوظ از بين برود محكم فشار مي‌دهيد. اين روش را براي سه يا چهار مرتبه پيش از رسيدن به انزال تكرار مي‌كنيد. پس از تكرار چندباره‌ هركدام از اين دو تمرين ذكر شده ، شما ياد مي‌گيريد كه چگونه انزال خود را كنترل كنيد و اين امر به‌ صورت عادت درآمده و ديگر نيازي به فشار بيروني نداريد.

تكنيك حواس‌پرتي:

در اين روش فرد سعي مي‌كند در زمان رابطه جنسي به چيز ديگري بيانديشد و حواس خود را به هر نحوي پرت كند و بر روي ارگاسم تمركز نكند.

استفاده از كاندوم:

 استفاده از كاندوم ميزان تحريك‌پذيري را كاهش مي‌دهد و موجب مي‌شود فرد ديرتر به ارگاسم برسد. در صورتي كه يك لايه كاندوم جواب نداد ، مي‌توان از دو عدد كاندوم استفاده كرد.

درمان موضعي:

استفاده از كرم‌هاي بي‌حس كننده مانند ليدوكايين و بنزوكايين ۱۵ دقيقه پيش از رابطه جنسي به افزايش زمان رابطه كمك مي‌كند. اين مواد مي‌تواند به كاهش لذت جنسي نيز منجر شود.

خودارضايي:

گروهي از افراد ، خودارضايي پيش از رابطه جنسي را براي كنترل بيشتر بر انزال خود موثر مي‌دانند. در صورتي كه يك بار انزال در كمتر از ۲۴ ساعت گذشته داشته باشيد ، انزال شما در بار دوم مدت بيشتري به‌ طول مي‌انجامد.

درمان مشكلاتي كه دليل زود انزالي هستند: 

درمان مشكلات رواني مانند افسردگي ، اضطراب و يا استرس‌ها و نيز اختلال نعوظ به درمان زودانزالي مردان كمك مي‌كند.

بهبود رابطه عاطفي بين زوجين:

 گاهي اوقات درمان زود انزالي مردان از طريق بهبود رابطه صورت مي‌گيرد. خشم و دلگيري از همسر مي‌تواند دليل زودانزالي باشد.

پرهيز از تماشاي ***گرافي:

دليل درصد بالايي از زودانزالي‌ها در مردان تماشاي ***گرافي مي‌باشد. بنابراين پرهيز از ***گرافي به درمان زودانزالي مردان كمك مي‌كند.

تغيير در نگرش مردان:

اكثر مردان خود را موظف مي‌دانند كه در هر بار رابطه جنسي به بهترين نحو عمل كنند ، در حاليكه در واقعيت اين امر ممكن نمي‌باشد. در صورتي كه فرد فكر كند عملكرد خوبي در رابطه جنسي نداشته است ، اضطراب عملكرد در او افزايش مي‌يابد و او دائما نگران عملكرد خويش در رابطه جنسي مي‌شود. اين نگراني ، خود علت زودانزالي در دفعات بعد مي‌شود. بايد آگاه بود كه زنان بيش از آنكه از عدم رضايت خود در رابطه جنسي ناراحت باشند ، از واكنش‌ها و ناراحتي همسر مبتلا به زودانزالي ناراحت مي‌شوند.

عدم رضايت جنسي براي زنان در درجه اول اهميت قرار ندارد. زنان تنها در ۲۵ درصد اوقات به ارگاسم مي‌رسند و گروهي از زنان هيچ زماني از رابطه جنسي واژن به ارگاسم نمي‌رسند ، بلكه تنها با تحريك كليتوريس به ارگاسم مي‌رسند. بنابراين مرد مي‌تواند با صبر و حوصله و تحريك كليتوريس زن ، به ارگاسم او كمك كند و نبايد انتظار داشته باشد زن لزوما از طريق دخول به ارگاسم برسد.

درمان دارويي: 

براي درمان زود انزالي مردان از درمان دارويي نيز مي‌توان بهره برد. داروهاي ضدافسردگي و مهاركننده بازجذب سروتونين در درمان زود انزالي مردان نيز موثر هستند. داروهايي مانند سرترالين ، فلوكستين ، پاروكستين و ديگر داروهاي اس اس ار اي در درمان زودانزالي به‌كار مي‌روند. واضح است كه به‌جهت اثرات جانبي اين داروها ، دارودرماني تن ها در مراحل آخر و در درمان موارد شديد و پس از تجويز پزشك قابل استفاده است.

چنانچه با مطالعه كامل اين مقاله نياز به راهنمايي و كسب اطلاعات بيشتري در مورد “زودانزالي در مردان” داشته باشيد مي توانيد با مركز روانشناسي الو مشاوره در تماس باشيد. همچنين ساير مطالب روانشناسي ما را نيز مطالعه نماييد:

مشاوره جنسي و زناشويي
روابط زناشويي موفق
انواع اختلالات جنسي و درمان
خيال پردازي جنسي چيست؟

 

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره زودانزالي در مردان

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد … 

منبع:زودانزالي در مردان

استرس و اضطراب - تعريف اضطراب وراهكارهاي مقابله با آن - علائم افسردگي وراهكارهاي مقابله با آن - انواع اختلالات جنسي و درمان - اختلال ملال جنسي به همراه علت هايش - مشاوره ازدواج - خودارضايي و عوارض و پيامدهاي آن - سن ازدواج - عزت نفس وخودبيني وراهكارههاي تقويت آن - وسواس و راهكارهاي مقابله - مشاوره روانشناسي تلفني - آموزش كنترل خشم در كودكان - تفاوت هاي مهم زنان و مردان در رابطه جنسي خيال پردازي جنسي چيست؟ - مديتيشن چيست و فوايد آن چگونه است؟ - جذاب ترين رفتارهاي جنسي براي مردان و زنان - نقش خانواده در آموزش هاي صحيح جنسي به كودكان -  پرده بكارت و انواع پرده بكارت - مشاوره جنسي و زناشويي تلفني - راه هاي مقابله با بي انگيزگي - مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران - احساس تنهايي و راهكارهاي برطرف كردن احساس تنهايي - آيا جراحي زيبايي نشانه ي بيماري است؟ - هيپنوتيزم چيست؟ - قرص هاي خواب وانواع آن - زود انزالي و روش هاي درمان آن - انواع روابط جنسي - راهكارهايي براي افزايش توان جنسي مردان - علت اصلي طلاق در بين زوج هاي ايراني چيست؟ - آيا طلاق عاطفي درمان دارد؟ چطور همه چيز را از نو بسازيم؟ - بهترين و سريع ترين روش هاي ترك اعتياد - روابط زناشويي در دوران نامزدي و عقد - چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟ - روش ترك اعتياد با متادون چگونه است ؟ - دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل - معرفي انواع داروهاي ترك اعتياد - انواع قرص هاي ترك اعتياد - چگونه نه بگوييم ؟! - علائم و علت هاي اعتياد به ماري جوانا - نحوه برخورد با بددهني و فحاشي در كودكان - نشانه ها و علائم اعتياد به شيشه چيست؟ - ازدواج موقت خوب است يا بد؟ با چه كساني نبايد ازدواج كرد؟ - وسواس فكري و عملي چيست ؟ - درمان دروغگويي در كودكان - انواع كودك آزاري و علل آن - روش هاي موثردرمان بدبيني و شك را بهتر بشناسيد - سكس مقعدي - دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي - عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران - عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن - ***گرافي ؛ تاثيرات مثبت و منفي فيلم پورن - دلايل و نشانه هاي خيانت مردان - حشيش چيست؟ تمام حقايق مهم درباره حشيش را بدانيد - عوامل تاثيرگذار بر كاهش عشق و علاقه در روابط زوجين - دوستي دختر و پسر از نظر روانشناسي-عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن-عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشويي-علت استرس چيست؟-سكس مقعدي – دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي-مشاوره فرزند پروري صحيح-روش هاي خودارضايي-خودارضايي در كودكان-رابطه جنسي در دوران بارداري-چطور با همسرم حرف بزنم؟-سوالات متداول خواستگاري-زودانزالي در مردان-

 

 

 

 

 

 

 

علل زودانزالی در مردان

انواع زود انزالی

1- انزال زودرس اولیه: یعنی این مشکل از ابتدا در شما وجود داشته است. دلایل انزال اولیه زودرس اغلب روانشناختی است، مانند داشتن یک تجربه جنسی آسیب زا در سنین پایین

2- انزال زودرس ثانویه (یا “انزال زودرس اکتسابی”): یعنی اخیرا به خاطر مشکل دیگری دچار زود انزالی شده‌اید. انزال زودرس ثانویه می‌تواند به دلیل عوامل روانی و جسمی ایجاد شود. دلایل جسمی می‌تواند نوشیدن بیش از حد الکل و التهاب غده پروستات (پروستاتیت) باشد.علت لاغری در دوران شیردهی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.