یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

سوالات متداول خواستگاري

تحصيلي و خانواده

سوالات متداول خواستگاري

۶۴ بازديد

سوالات متداول خواستگاريسوالات متداول خواستگاري

 

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره سوالات متداول خواستگاري

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

 

از آنجائيكه امر ازدواج و انتخاب همسر براي نسل جوان از اهميت بالايي برخوردار است. موفقيت يا عدم موفقيت در اين امر مقدس و حساس ، تعيين كننده سرنوشت جوانان است . سلامت جسم و روان و پيشرفت هاي مادي و معنوي آنان در عرصه هاي اجتماعي ، ارتباطي تنگاتنگ با درستي يا نادرستي ازدواج آن ها خواهد داشت ، و سوالات خواستگاري آغاز اين راه مقدس است.

در واقع در جلسه خواستگاري براي شناخت بيشتر از طرف مقابل بايد سوالات كليدي و مهمي درباره همه مسائل از جمله مسائل مالي ، خانوادگي ، عشقي و مذهبي را مطرح كنيم. ليكن بسياري از جوانان نمي دانند كه در اين زمان چگونه صحبت خود را با فرد مورد نظرشان آغاز كنند و چه سوالاتي را از او بپرسند تا بتوانند شناخت بهتري نسبت به او به دست آورند . بنابراين تصميم داريم تا در اين مقاله فهرستي از “سوالات متداول خواستگاري”  را براي شما ارائه دهيم.

چگونه شروع به صحبت كنم؟

شما وقتي مي خواهيد با فردي تبادل اطلاعات كنيد چگونه شروع مي كنيد؟ جلسه خواستگاري هم چيزي ماورايي و عجيب نيست كه شروع كردن صحبت در آن با مواقع ديگر تفاوت داشته باشد. شما مي توانيد با بياني رسمي و متين ، پس از احوال پرسي هاي معمولي ، با يك بيوگرافي كامل از خود شروع كنيد (نام ، نام خانوادگي ، سن ، تحصيلات ، شغل خود ، شغل پدر و مادر و …) و از طرف مقابل هم بخواهيد همين كار را بكند و سپس بحث را به روي موضوعات اصلي بكشانيد.

 

 
 

مهم ترين سوالات خواستگاري

براي شناخت شريك زندگيتان مراحل اوليه آشنايي فرصت مناسبي است . زماني كه تصميم به ازدواج مي گيريد و خواستگاري را به خانه مي پذيريد ، بهتر است واقع بينانه به خود و شرايط موجودتان نگاه كنيد تا از نظر زيبايي ، تحصيلات ، شرايط مالي ، فرهنگ خانواده هم تراز باشيد .لازم است شما قبل از جلسه خواستگاري آرزوها و انتظاراتتان راجع به زندگي زناشويي را مشخص كرده و معيارهايتان را بر اساس معيارهايي صحيح انتخاب كنيد.

در روز خواستگاري بايد هر سوالي كه به ذهنتان مي رسد بدون خجالت و رك و مستقيم بپرسيد و درباره تمام جزئيات زندگي مشترك با همسرتان صحبت كنيد و هيچ پرسشي را بي پاسخ رها نكنيد. در واقع راه رسيدن به ازدواج موفق شناخت شريك زندگي است پس قبل از هر اقدامي شريك زندگي آينده تان را خوب بشناسيد و با خلق و خو ، نظرات و سبك زندگي او آشنا باشيد. براي دانستن “سوالات متداول خواستگاري” حتما تا انتهاي مطلب با ما باشيد.

 

 
 

سوالات كلي نپرسيد!

براي شروع سوالات كلي خيلي خوب و تعيين كننده نيست زيرا سوال كلي نمي تواند به شناخت بيشتر شما در موردطرف مقابل كمك چنداني كند. بعضي از سوالات مطرح شده در صورت آشنايي قبلي با فرد يا فاميل بودن نيازي به پرسيده شدن ندارد اما برخي از آن ها مي تواند كمك كننده باشد. در مرحله اول خودتان را معرفي كنيد و درباره ( سن ، تحصيلات ، شغل ، تعداد فرزندان خانواده ، وضعيت پدر و مادر ، خواهر و برادر ها ، اين كه چندمين فرزند خانواده هستيد ) توضيح دهيد.

  • به چه علت هايي (خواست خانواده ، فشار فرهنگي يا نياز شخصي) تصميم به ازدواج گرفتيد؟
  • هدفتان در زندگي چيست ؟
  • تا چه اندازه مايل به برقراري ارتباط با خانواده همسرتان خواهيد بود؟
  • رابطه شما با پدر و مادر و خواهر و برادرتان چقدر است ؟ و تا به حال با آن ها اختلاف داشته ايد ؟
  • نظر شما درباره زن سالاري و مردسالاري چيست؟
  • آيا دوست داريد همسرتان شاغل باشد يا خير ؟
  • نظرتان در مورد ادامه تحصيل همسرتان چيست؟
  • چقدر به همسرتان تكيه مي كنيد؟
  • حاضريد در انجام كارهاي منزل به همسرتان كمك كنيد؟
  • نظر شما درباره تعهد در زندگي مشترك چيست؟
  • وقتي استرس داريد ، ناراحتيد ، يا درگيري ذهني شديدي داريد ، بهترين روش كمك به شما چيست و چگونه خود را آرام مي كنيد؟
  • نظر شما درباره مشورت در زندگي مشترك چيست؟
  • دوست داريد همسرتان چگونه عشقش را به شما ابراز كند؟
  • آيا آدم وقت شناسي هستيد؟
  • ملاك شما براي خوشبختي چيست؟

 

 
 

سوالاتي كه حتما بايد پرسيده شود!

موضوعات قابل طرح در جلسه خواستگاري متفاوت است. زيرا افراد عقيده ها ، آرمان ها ، هدف ها و خواسته هاى گوناگوني دارند. البته بعضى از مسائل و موضوعات عمومى است و ضرورت دارد براى آگاهى يافتن از ويژگى هاى جسمانى ، روانى ، اخلاقى يكديگر مطرح شود و درباره آن ها به گفتگو بنشينند. البته اين گونه جلسات حتما بايد تحت نظر خانواده هاى دو طرف صورت گيرد. در جلسات خواستگاري مى توان درباره مسائل زير گفتگو كرد :

خط مشى كلى زندگى آينده

منظور از جلسه خواستگاري مشخص نمودن مبناى زندگى آينده است، براى مثال جواني متدين مى خواهد زندگى اش بر اساس قوانين اسلام بنا شود. در اين جا بايد حتما از ميزان پاى بندى افراد به ارزش هاى دينى و اخلاقى سوال شود. تعريفتان از حجاب چيست؟( چادر ، مانتوي پوشيده ، چادر ملي ، بلوز و شلوار و روسري و ..) ، خودتان در محل كار و خانواده ، با نامحرم چگونه رفتار مي كنيد؟ رابطه تان با دنياي مجازي و اينترنت چگونه است؟

اهداف زندگى

يعنى هدف هايى كه هر كدام از طرفين قصد دارند در زندگى آينده شان دنبال كنند. هدف ها و آرمان هاى علمى و تحصيلى ، اجتماعى ، شغلى و…مثلا اينكه تا چه اندازه به ادامه تحصيل علاقه مند است و مشكلات تحصيل را تحمل مى كند. شغل مناسب و مورد علاقه اش چيست؟ جايگاه اجتماعى را داراى چه اهميتى مى داند؟

چگونگى رابطه با خانواده و بستگان

براى مثال به چه اندازه به رفت و آمد با اقوام و خويشان و نيز دوستان اهميت مى دهيد و بر آن اصرار مى ورزيد؟ به آداب و رسوم فرهنگى و اجتماعى رفتار با بستگان چقدر پايبنديد؟ چه نوع تفريحاتي را دوست داريد؟ بعد از ازدواج با دوستانتان تا چه حد رفت و آمد مي كنيد؟

مسائل اقتصادي و مالي

صحبت كردن درباره مسائل مالي را حتما بايد در اولويت سوالات متداول خواستگاري قرار دهيد و بدون تعارف نيازهاي مالي تان را مطرح كنيد :

  • پول چقدر برايتان اهميت داريد ؟
  • نظرتان درباره خانه مناسب چيست؟
  • آيا به كسي بدهي زياد داريد؟
  • آيا در باره مهريه نظر خاصي داريد؟
  • نظرتان درباره پس انداز كردن چيست ؟
  • دوست داريد جشن عروسي را چگونه برگزار كنيد و چقدر براي آن هزينه مي كنيد ؟

مسائل جنسي و بچه دار شدن

بعضي از سوالات روز خواستگاري ، شرم و حيا ندارد. رضايت زناشويي در زندگي مشترك نيز ارتباط مستقيمي با  رضايت جنسي دارد. بنابراين بهتر است در مورد اين مسائل نيز آگاهي داشته باشيد ولي بهتر است اين موضوع را به دوران آشنايي موكول كنيد نه به جلسه اول خواستگاري ! براي مسال پرسيدن سوالاتي نظير:

  • رضايت جنسي چقدر براي شما اهميت دارد ؟
  • به نظر شما نقش اصلي در رابطه جنسي بر عهده كيست؟
  • نظر شما در مورد جذابيت هاي جنسي همسر آينده تان چيست؟
  • اگر در زندگي با همسرتان آنطور كه مي خواهيد از نظر جنسي تامين نشويد، چه كار مي كنيد ؟
  • آيا عكس و فيلم پورن مشاهده مي كنيد و  اين كار را براي افراد متاهل مجاز مي دانيد ؟
  • در رابطه جنسي ، چقدر به ارضاي طرف مقابل و راحت بودن او اهميت مي دهيد ؟

سوالات مربوط به بچه دار شدن نيز از اهميت به سزايي برخوردار خواهد بود. همچون:

  • دوست داريد بچه داشته باشيد؟
  • جنسيت فرزندتان چقدر برايتان اهميت دارد؟
  • اگر شما و همسرتان نتوانيد بچه دار شويد چه مي كنيد؟
  • چقدر به اعضاي خانواده و فاميل اجازه تربيت فرزندتان را مي دهيد؟
  • آيا به خاطر فرزندتان حاضريد زندگي مشتركي را كه در آن خوشبخت نيستيد ادامه دهيد؟

 

 
 

توصيه هاي مهم براي جلسه اول خواستگاري

  • در تمام طول مراسم خواستگاري رفتارهاي نامناسب و جلف نداشته باشيد و با متانت و وقار خود را حفظ كنيد. بايد بدانيد رفتارهاي نامناسب و جلف ، شما را بانشاط ، سرزنده و اجتماعي نشان نمي دهد بلكه ذهنيت هاي بدي را رقم مي زند.
  • در مراسم خواستگاري چشم هاي خود را كنترل كنيد اجازه چشم چراني به خود ندهيد فقط گاهي كه احساس مي كنيد به شما نگاه مي كند به او نگاه كنيد تا احساس كند براي زيبائي او ارزش قائل هستيد.
  • چه از لحاظ شرعي و چه از لـحاظ اجـتـماعي حد و مرز خود را حفظ كنيد و تا زماني كه با او محرم نشده ايد دست او را نگيريد و او را لمس نكنيد.
  • فاصله تان بايد با فرد مقابلتان نه آنقدر دور باشد كه مجبور به بلند صحبت كردن باشيد و نه آنقدر نزديك كه جسور به نظر برسيد. اين فاصله بايد مناسب باشد.

متاسفانه در جامعه امروزي ما ازدواج تبديل به يك معضل اجتماعي گشته به طوري كه دلايلي همچون مشكلات مالي ، بالا رفتن توقعات ، افزايش تشريفات يا طرز تفكر غير منطقي بعضي از خانواده ها موجب كم رنگ شدن ميل جوانان به امر ازدواج شده است و همين باعث شده است بسياري از جوانان ازدواج را مانعي براي پيشرفت خود بدانند.

چنانچه نياز به مشاوره ازدواج ، راه هاي شناخت طرف مقابل و “سوالات متداول خواستگاري” براي تصميم گيري امر خطير ازدواج داشته باشيد مي توانيد با كارشناسان مركز الو مشاوره در تماس باشيد. در صورت تمايل مي توانيد ساير مطالب روانشناسي ما را نيز مطالعه نماييد:

چگونه يك ازدواج موفق داشته باشيم؟
روابط زناشويي موفق
سن مناسب ازدواج
مشاوره ازدواج

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره سوالات متداول خواستگاري

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد … 

منبع:سوالات متداول خواستگاري

استرس و اضطراب - تعريف اضطراب وراهكارهاي مقابله با آن - علائم افسردگي وراهكارهاي مقابله با آن - انواع اختلالات جنسي و درمان - اختلال ملال جنسي به همراه علت هايش - مشاوره ازدواج - خودارضايي و عوارض و پيامدهاي آن - سن ازدواج - عزت نفس وخودبيني وراهكارههاي تقويت آن - وسواس و راهكارهاي مقابله - مشاوره روانشناسي تلفني - آموزش كنترل خشم در كودكان - تفاوت هاي مهم زنان و مردان در رابطه جنسي خيال پردازي جنسي چيست؟ - مديتيشن چيست و فوايد آن چگونه است؟ - جذاب ترين رفتارهاي جنسي براي مردان و زنان - نقش خانواده در آموزش هاي صحيح جنسي به كودكان -  پرده بكارت و انواع پرده بكارت - مشاوره جنسي و زناشويي تلفني - راه هاي مقابله با بي انگيزگي - مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران - احساس تنهايي و راهكارهاي برطرف كردن احساس تنهايي - آيا جراحي زيبايي نشانه ي بيماري است؟ - هيپنوتيزم چيست؟ - قرص هاي خواب وانواع آن - زود انزالي و روش هاي درمان آن - انواع روابط جنسي - راهكارهايي براي افزايش توان جنسي مردان - علت اصلي طلاق در بين زوج هاي ايراني چيست؟ - آيا طلاق عاطفي درمان دارد؟ چطور همه چيز را از نو بسازيم؟ - بهترين و سريع ترين روش هاي ترك اعتياد - روابط زناشويي در دوران نامزدي و عقد - چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟ - روش ترك اعتياد با متادون چگونه است ؟ - دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل - معرفي انواع داروهاي ترك اعتياد - انواع قرص هاي ترك اعتياد - چگونه نه بگوييم ؟! - علائم و علت هاي اعتياد به ماري جوانا - نحوه برخورد با بددهني و فحاشي در كودكان - نشانه ها و علائم اعتياد به شيشه چيست؟ - ازدواج موقت خوب است يا بد؟ با چه كساني نبايد ازدواج كرد؟ - وسواس فكري و عملي چيست ؟ - درمان دروغگويي در كودكان - انواع كودك آزاري و علل آن - روش هاي موثردرمان بدبيني و شك را بهتر بشناسيد - سكس مقعدي - دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي - عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران - عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن - ***گرافي ؛ تاثيرات مثبت و منفي فيلم پورن - دلايل و نشانه هاي خيانت مردان - حشيش چيست؟ تمام حقايق مهم درباره حشيش را بدانيد - عوامل تاثيرگذار بر كاهش عشق و علاقه در روابط زوجين - دوستي دختر و پسر از نظر روانشناسي-عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن-عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشويي-علت استرس چيست؟-سكس مقعدي – دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي-مشاوره فرزند پروري صحيح-روش هاي خودارضايي-خودارضايي در كودكان-رابطه جنسي در دوران بارداري-چطور با همسرم حرف بزنم؟-سوالات متداول خواستگاري-

 

 

 

 

 


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.