شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

چطور با همسرم حرف بزنم؟

تحصيلي و خانواده

چطور با همسرم حرف بزنم؟

۶۶ بازديد

چطور با همسرم حرف بزنم؟

 

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره چطور با همسرم حرف بزنم؟

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

 

ازدواج ، يك مكالمه طولاني است كه گاهي اوقات با جر و بحث هاي بيهوده قطع مي گردد. همان گونه كه ارتباط ، مهم ترين اساس زندگي است ، مشاجره هم مخرب ترين عامل آن است. زن و شوهر با مشاجره ، هم عواطف خود را جريحه دار مي سازند و هم رابطه زناشويي شان را مختل مي سازند.

بسياري از زنان و مردان ، از برقراري يك ارتباط سالم ، عاجز هستند. زبان يكي از برنده ترين سلاح هايي است كه اگر از آن به درستي استفاده نكنيد هم خودتان و هم رابطه تا را خراب مي‌كند. با زبان خوب ، زندگي و ارتباط خوبي را براي خود رقم بزنيد. يكي از موارد مهمي كه در ازدواج موفق و زندگي مشترك و مطلوب تاثير زيادي دارد مهارت گفت و گوي موثر با همسر مي باشد. در ادامه اين مطلب قصد داريم در مورد اينكه “چطور با همسرم حرف بزنم؟” چند نكته كليدي را براي شما ارائه دهيم.

يكي از موارد مهمي كه در ازدواج موفق و زندگي مشترك و مطلوب تاثير زيادي دارد مهارت گفت و گوي موثر با همسر مي باشد.

تاثير ارتباط كلامي در تقويت صميمت زوجين

زندگي انسان‌ها با ارتباطات شكل مي‌گيرد. انسان به كمك ارتباط ، زنده مي‌ماند و رشد مي‌كند  اما از آنجايي‌كه رابطه زناشويي يكي از طولاني‌ترين و عميق‌ترين روابط است مورد توجه قرار گرفته است. چرا كه بين مهارت ارتباطي زوجين و رضايت زناشويي ارتباط تنگاتنگي وجود دارد ، چرا كه ارتباط كلامي صحيح بين زوجين باعث صميمت مي‌شود و صميمت ، رضايت زناشويي را به همراه دارد. ارتباط به زن و شوهر اين امكان را مي‌دهد كه با يكديگر به بحث و گفت‌وگو بپردازند و مشكلاتشان را حل كنند حال اگر زوجي مهارت ارتباطي صحيح را ندانند در يك وضعيت نامشخص قرار مي‌گيرند و مي‌توانند باعث تخريب رابطه شوند.

هنگامي‌ كه رابطه صميمانه متوقف مي‌شود ، انرژي عشق به آزردگي و خشم تبديل مي‌شود. در نتيجه ، منازعات فراوان ، انتقادهاي مكرر ، پناه بردن به سكوت و عدم همراهي عاطفي مشكلات را پديد مي‌آورد.

 
 

راه كارهايي براي داشتن يك گفتگوي خوب با همسر

ارتباط چشمي برقرار كنيد:

يكي از نكات مهم در مورد اين پرسش كه چطور با همسرم حرف بزنم؟ ارتباط چشمي است. تصور كنيد زماني كه همسرتان براي شما چيزي را تعريف مي‌كند و شما در حال تماشاي تلويزيون يا خواندن روزنامه و يا سرگرم تلفن همراهتان هستيد ، حرف همسرتان تمام مي‌شود و تازه شما مي‌پرسيد چي گفتي؟! بعد همسرتان عصباني مي‌شود و ابراز ناراحتي مي‌كند كه اصلا به حرف هاي من توجه نمي‌كني و از همين‌جا دعوا شروع مي‌شود.

گاهي حتي شما در هنگام گوش دادن به حرف‌هاي همسرتان به‌جاي آنكه در چشمان او نگاه كنيد به يك منظره يا جايي خيره مي‌شويد.اين مسئله ناخودآگاه ذهنتان را از موضوع اصلي منحرف مي‌كند و نصفه و نيمه حرف‌هاي همسرتان را متوجه خواهيد شد. لذا داشتن ارتباط چشمي هنگام صحبت كردن از جمله مسائل مهمي است كه باعث ايجاد صميمت در بين زوجين مي شود.

همسرتان را با محبت صدا كنيد:

يكي ديگر از مهم‌ترين مهارت هاي ارتباطي در بين زوجين صدا كردن يكديگر با الفاظ زيبا است. كلمات بار رواني زيادي را در روح و روان شنونده دارند و لحن شما هنگام صدا كردن همسرتان به او مي‌فهماند كه يك گفتگوي عاشقانه منتظرش است يا يك دعوا! صدا كردن با الفاظ عاشقانه و محبت‌آميز باعث مي‌شود كه ناخودآگاه مسير ذهني شنونده تغيير كند ، گاهي درخواست منفي است اما الفاظ زيبا باعث مي‌شود فرد مقابل نسبت به آن درخواست منفي از خود موضع‌گيري نشان ندهد.

استفاده از فن معاوضه

زوج‌ها غالبا بدون اين‌كه بدانند دعوا بر سر چيست با هم مي‌جنگند و جر و بحث راه مي‌اندازند و اغلب بدون اين‌كه نقطه نظر همسرشان را درك كنند درستي آن را زير سوال مي‌برند و يا مخالفت مي‌كنند. منظور اين روش آن است كه كمك كند شماي شنونده گوش كنيد و ببينيد همسرتان چه مي‌گويد و شماي گوينده احساس كنيد به حرفتان گوش داده مي‌شود.

شفافيت در تلفن!

در صحبت هاي تلفني تنها منبع اطلاعاتي شما صداست. و ممكن است سو تفاهم‌هاي زيادي براي هر دو طرف ايجاد شود تلفني صحبت كردن با همسر هم مهارت ارتباطي جداگانه‌اي دارد. به اين معنا كه هنگامي‌ كه با همسرتان تلفني صحبت مي‌كنيد قبل از اينكه او شما را قضاوت كند ، او را در جريان موقعيت خودتان قرار دهيد. وضوح در بيان باعث مي‌شود كه فرد مقابل از گنگي خارج شود و از دست شما دلخور نشود.

همچنين در ارسال پيامك هم اين امر صدق مي كند چرا كه هنگامي كه شما پيامي را ارسال و يا دريافت مي كنيد موقعيت مكاني و حال روحي شما با مخاطبتان متفاوت است. مثلا ممكن است شما در شرايط مناسب و حال روحي خوبي باشيد و با يك طرز بيان آرام پيامتان را انتقال دهيد اما طرف مقابلتان در شرايط مناسبي نباشد و برداشت بدي از پيام شما داشته باشد. لذا در هنگام پيام نوشتاري هم دقت كنيد كه زماني كه خسته ايد ، در محيط پر تنشي هستيد و شرايط روحي و رواني مناسبي نداريد از ارسال چنين پيام هايي خود داري كنيد و سعي كنيد تا حد امكان از دادن پيام هاي نوشتاري تنها براي ابراز عشق و علاقه استفاده كنيد نه براي صحبت درباره مسئله اي خاص.

ذهن خواني نكنيد:

يكي از موانعي كه سبب مي شود نتوانيم به حرف هاي همسرمان گوش دهيم ، ذهن خواني او قبل از صحبت نمودن و برداشت حرف هايش به گونه اي است كه خودمان مي خواهيم و صحت  آن را از طرف مقابلمان نمي پرسيم.

 
 

نكاتي براي جلوگيري از جر و بحث بين زوجين

  • همسران بايد دقت داشته باشند كه چه زماني يك گفت‏ وگوي سالم به بحث تبديل مي‏ شود.
  • آن ها علاوه بر اين كه بايد لحن صحبت كردن خود را درست كنند.
  • سكوت كردن ، به فرد فرصت مي‏ دهد تا خونسردي خود را باز يابد و آرام گيرد.
  • وقتي با همسرتان صحبت مي‌كنيد به او بفهمانيد براي او ارزش قائل هستيد.
  • به هر كلمه‌اي كه از دهان همسرتان بيرون مي‌آيد واكنش نشان ندهيد.
  • از جمله تحقير و سرزنش كردن را كه ديگر كاربردي ندارد فراموش كنيد.
 
 

مهارت هاي ارتباطي با همسران كم حرف

  • زمان مناسبي را براي گفت و گو انتخاب كنيد.
  • در مقابل سكوت همسرتان ، سكوت نكنيد.
  • با دقت گوش كنيد و جزئيات را بپرسيد.
  • مراقب اشاره هاي غير كلاميتان باشيد.
  • منصفانه بحث كنيد.

 

 
 

 

هر دو طرف مقصر هستند 

زماني كه يك زن و شوهر بر سر مساله اي به اختلاف نظر مي رسند ، سعي مي كنند طرف مقابل را سرزنش كرده و مسوليت خود را به حداقل برسانند. مسلما اين عبارت زياد به گوشتان خورده است ” اگر اين كار را نمي كردي ، من هم آن كار را نمي كردم ” ، اين طرز حرف زدن خودش به جاي حل مشكل يك مشكل ديگر درست خواهد كرد. هر پيامي كه يك فرد مي فرستد باعث تغيير در پاسخ طرف مقابل مي شود. بهترين راه براي رها شدن از اين وضعيت اين است كه هر زن يا هر مردي رفتار خودش را عامل تعيين كننده اي در پاسخ طرف مقابل بداند كه با تغيير آن رفتار طرف مقابل هم تغيير مي كند. بهترين راه اجتناب از سرزنش و تمركز بر كار با يكديگر براي پيدا كردن راه حل هايي است كه براي هر دو طرف قابل پذيرش باشد در حالي كه سرزنش يك تلاش رقابتي است براي اينكه يك طرف بر ديگري غلبه كند.

همچنين براي برقراري رابطه و گفتگوي سازنده با همسرتان پاسخ اينكه “چطور با همسرم حرف بزنم؟” مي توانيد با مشاوران تلفني روانشناسي الو مشاوره  تماس گرفته و از راهنمايي هاي لازم برخوردار گرديد. در صورت تمايل ساير مطالب روانشناسي ما را نيز مطالعه نماييد:

روابط زناشويي موفق
مشاوره روابط زناشويي
مشاوره ازدواج
چگونه يك ازدواج موفق داشته باشيم؟

 

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره چطور با همسرم حرف بزنم؟

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد … 

 

منبع:چطور با همسرم حرف بزنم؟

استرس و اضطراب - تعريف اضطراب وراهكارهاي مقابله با آن - علائم افسردگي وراهكارهاي مقابله با آن - انواع اختلالات جنسي و درمان - اختلال ملال جنسي به همراه علت هايش - مشاوره ازدواج - خودارضايي و عوارض و پيامدهاي آن - سن ازدواج - عزت نفس وخودبيني وراهكارههاي تقويت آن - وسواس و راهكارهاي مقابله - مشاوره روانشناسي تلفني - آموزش كنترل خشم در كودكان - تفاوت هاي مهم زنان و مردان در رابطه جنسي خيال پردازي جنسي چيست؟ - مديتيشن چيست و فوايد آن چگونه است؟ - جذاب ترين رفتارهاي جنسي براي مردان و زنان - نقش خانواده در آموزش هاي صحيح جنسي به كودكان -  پرده بكارت و انواع پرده بكارت - مشاوره جنسي و زناشويي تلفني - راه هاي مقابله با بي انگيزگي - مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران - احساس تنهايي و راهكارهاي برطرف كردن احساس تنهايي - آيا جراحي زيبايي نشانه ي بيماري است؟ - هيپنوتيزم چيست؟ - قرص هاي خواب وانواع آن - زود انزالي و روش هاي درمان آن - انواع روابط جنسي - راهكارهايي براي افزايش توان جنسي مردان - علت اصلي طلاق در بين زوج هاي ايراني چيست؟ - آيا طلاق عاطفي درمان دارد؟ چطور همه چيز را از نو بسازيم؟ - بهترين و سريع ترين روش هاي ترك اعتياد - روابط زناشويي در دوران نامزدي و عقد - چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟ - روش ترك اعتياد با متادون چگونه است ؟ - دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل - معرفي انواع داروهاي ترك اعتياد - انواع قرص هاي ترك اعتياد - چگونه نه بگوييم ؟! - علائم و علت هاي اعتياد به ماري جوانا - نحوه برخورد با بددهني و فحاشي در كودكان - نشانه ها و علائم اعتياد به شيشه چيست؟ - ازدواج موقت خوب است يا بد؟ با چه كساني نبايد ازدواج كرد؟ - وسواس فكري و عملي چيست ؟ - درمان دروغگويي در كودكان - انواع كودك آزاري و علل آن - روش هاي موثردرمان بدبيني و شك را بهتر بشناسيد - سكس مقعدي - دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي - عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران - عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن - ***گرافي ؛ تاثيرات مثبت و منفي فيلم پورن - دلايل و نشانه هاي خيانت مردان - حشيش چيست؟ تمام حقايق مهم درباره حشيش را بدانيد - عوامل تاثيرگذار بر كاهش عشق و علاقه در روابط زوجين - دوستي دختر و پسر از نظر روانشناسي-عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن-عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشويي-علت استرس چيست؟-سكس مقعدي – دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي-مشاوره فرزند پروري صحيح-روش هاي خودارضايي-خودارضايي در كودكان-رابطه جنسي در دوران بارداري-چطور با همسرم حرف بزنم؟-

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.