دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

رابطه جنسي در دوران بارداري

۶۹ بازديد

رابطه جنسي در دوران بارداريرابطه جنسي در دوران بارداري

  

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره رابطه جنسي در دوران بارداري

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

 

 

نياز به داشتن “رابطه جنسي در دوران بارداري” موضوعي نسبي تلقي مي شود و با توجه به شرايط زنان باردار مي توان در اين مورد پاسخ هاي متفاوتي ارائه داد. برخي از زنان در دوران بارداري از برقراري رابطه جنسي لذت برده و برخي ديگر تمايلي به برقراري رابطه زناشويي ندارند. بنابراين كيفيت و نياز زنان باردار به داشتن رابطه زناشويي به شرايط مختلفي بستگي خواهد داشت. به همين خاطر در خصوص نزديكي دوران بارداري و دانستني هاي مهم مربوطه در اين مقاله ، مطالب مهمي كه پاسخگوي اكثر سوالات زوجين در زمينه “رابطه جنسي در دوران بارداري” آورده شده كه مطالعه آن را توصيه مي كنيم.

برخي از زنان در دورن بارداري از برقراري رابطه جنسي لذت برده و برخي ديگر تمايلي به برقراري رابطه زناشويي ندارند.

تمايل جنسي زنان در دوران بارداري

  •  كاهش ميل جنسي در سه ماهه اول و سه ماهه آخر بارداري و افزايش آن در سه ماهه دوم
  • كاهش تدريجي ميل جنسي با پيشرفت بارداري

زنان باردار در سه ماهه اول ممكن است دچار تهوع و ضعف باشند و در سه ماهه سوم ممكن است افزايش وزن ، بزرگ شدن شكم و حساسيت سينه ها و ساير مشكلات باعث شوند كمتر ميل به تماس جنسي داشته باشند. همچنين بارداري در برخي از زنان باعث افزايش ميل جنسي مي شود. در برخي موارد نيز يك زن در دوران بارداري براي اولين بار به اوج لذت جنسي مي رسد اين موضوع به دليل افزايش فعاليت هومورني و بيشتر شدن گردش خون در لگن مي باشد.

 
 

آيا مقاربت جنسي در دوران بارداري به جنين آسيب وارد مي كند؟

هيچگاه  در يك حاملگي معمولي خطري براي مادر  وجود نخواهد داشت. جنين در پوشش عضلاني رحم و داخل يك كيسه محافظ به اسم كيسه آمنيوتيك قرار دارد. اين كيسه شامل مايعي به اسم مايع آمنيوتيك است كه جنين را در برابر ضربات و آسيب هاي احتمالي مراقبت مي كند. همچنين يك پوشش مخاطي ضخيم دهانه رحم را مي پوشاند كه مانع از انتقال عفونت هم مي شود . ليكن درصورتي كه هنوز نگرانيد و پرسشي در اين باره داريد ، مي توانيد نظر پزشك خود را در اين زمينه جويا شويد.

 
 

آيا ممكن است رابطه جنسي در بارداري دردناك شود؟

بايد گفت كه جايي براي نگراني در اين مورد وجود ندارد ، اين اتفاق ممكن است فقط در صورتي كه شما در پايان دوران بارداري خود باشيد اتفاق بيفتد. مقادير كم پروستاگلاندين ها در اسپرم وجود دارد كه مي تواند به باز شدن دهانه رحم كمك كند اين حركات سبب انجام بهتر كارها و داشتن ارگاسم بهتر و افزايش شديد اكسيتوسين مي شود كه هورمون شماره يك مورد نياز براي انقباض است. همچنين داشتن رابطه جنسي و ارگاسم مطلوب آرامش رواني زوجين را در پي دارد و اين احساس مثبت نيز به جنين منتقل شده و موجب تعادل رواني و حفظ آرامش وي در بزرگسالي خواهد شد.

 
 

محدوديت هاي رابطه جنسي در دوران بارداري

  • داشتن سابقه سقط جنين يا زايمان زودرس
  • خون ريزي يا پارگي كيسه آب جنين و يا داشتن سابقه انقباضات خودبه خودي رحمي
  • تعداد زايمان هاي متعدد و نارسايي دهانه رحم
  • چهار تا شش هفته اواخر بارداري البته طبق نظر برخي پزشكان
  • داشتن سابقه فشار خون و ديابت در بارداري
  •  لكه بيني و يا خونريزي
  • در صورتي كه جفت در پايين رحم قرار گرفته باشد.
 
 

 براي داشتن رابطه عاشقانه بهتر در دوران بارداري چه بايد كرد؟

  • به همسرتان اجازه دهيد احساسات شما را در مورد آميزش و لمس سينه هايتان درك كند ، به او بگوييد كه هنوز دوستش داريد.
  • در طي سه ماهه اول بارداري بسياري از خانم ها از دل درد و كمر درد پس از ارگاسم شكايت مي كنند كه ماساژ كمر در اين صورت بسيار مفيد خواهد بود ، از همسرتان بخواهيد محبتش را با ماساژ دادن ، در آغوش گرفتن و بوسيدن به شما ابراز كند .
  • اگر تهوع و استفراغ شديد داريد رابطه عاشقانه تان را با فرستادن پيام كوتاه و ايميل با همسرتان حفظ كنيد.
  • يكي از عواملي است كه زوج ها از انجام روابط جنسي چشم پوشي مي كنند ، ترس از سقط است اما پس از هفته 20 بارداري ديگر نگران سقط جنين نباشيد و در سه ماهه دوم با خيال راحت به آميزش بپردازيد.

در صورت بروز چه علائمي بايد با پزشك خود تماس بگيريد؟

در طول رابطه و يا فقط بعد از رابطه جنسي يا ارگاسم دقايقي اگر احساس ناراحتي كنيد ، طبيعي است اما چنانچه بعد از چند دقيقه احساس درد از بين نرفت ، يا اگر بعد از مقاربت دچار درد يا خونريزي و لك بيني شده ايد ، حتما با پزشك خود تماس بگيريد. به ويژه اگر مطمئن نيستيد كه آيا نياز داريد كه در مورد ايمني كودك نگراني داشته باشيد يا خير. اگر به شما گفته مي شود كه از داشتن رابطه جنسي جلوگيري كنيد ، دقيق اطمينان حاصل كنيد كه آيا شما بايد از دخول يا ارگاسم يا هر دو ، اجتناب كنيد يا خير.

 
 

پوزيشن هاي مطلوب براي يك زوج باردار 

ممكن است با پيشرفت حاملگي متوجه شويد كه انتخاب وضعيت هاي تازه براي آميزش جنسي اضطراري است. ممكن است شكم شما سبب شود انتخاب بعضي شرايط ها براي شما ناراحت كننده باشد. به علاوه ، سفارش مي شود كه از حدود 16 هفتگي از خوابيدن به پشت ( تاقباز) جلوگيري كنيد به دليل آن كه در اين حالت ، ممكن است فشار ناشي از وزن رحم بر روي عروق اصلي لگن موجب اختلال در گردش خون اين ناحيه شود. بهتر است براي اميزش جنسي يا به پهلوي خود بخوابيد و يا بالا قرار گيريد.

داشتن مقاربت دهاني يا مقعدي در دوران بارداري

مقاربت دهاني در دوران بارداري بلامانع است ، اما با رعايت احتياط لازم. مثلا از دميدن هوا به داخل واژن بايد خودداري كرد زيرا در موارد نادر سبب انسداد رگ هاي خوني مي شود. و اين مي تواند سلامت نوزاد را به خطر اندازد.
و اما مقاربت مقعدي در دوران بارداري توصيه نمي شود. زيرا در صورت داشتن هموروييد (بواسير) وابسته به دوران بارداري اين امر با درد و ناراحتي بيشتري همراه خواهد بود و به علاوه احتمال انتقال باكتري هاي عفوني از ركتوم به واژن افزايش مي يابد.

 
 

رعايت چه نكاتي براي داشتن يك رابطه جنسي ايمن لازم است؟

چنانجه داشتن رابط جنسي توسط پزشكتان منع نشده است ، خطري براي مادر و جنين نخواهد داشت ، ليكن لازم است كه زوجين مسائل بهداشتي را براي جلوگيري از هر نوع مشكلي رعايت كنند. اگر شما يا همسرتان به هر دليلي در معرض خطر بيماري‌هاي آميزشي قرار داريد ، بايد از نزديكي جنسي در دوران بارداري خودداري كنيد يا حداقل در زمان نزديكي از كاندوم لاتكس استفاده كنيد.

همچنين اگر همسرتان يا شما مبتلا به تبخال تناسلي فعال هستيد ، بهتر است حتما از برقراري رابطه جنسي پرهيز كنيد ، اين موضوع به خصوص در ماه‌هاي آخر بارداري از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. حتي اگر همسر شما دچار تبخال دهاني است ، حتي اگر علائم تبخال بروز نكرده ، بهتر است از رابطه جنسي دهاني در تمام دوران بارداري خودداري كنيد.

 
 

فوايد رابطه زناشويي در دوران بارداري

  • بهبود كيفيت خواب در زنان باردار.
  • توسعه لنفوسيت‌هاي مسئول ايمني بدن كه زمينه ساز افزايش عملكرد دستگاه ايمني بدن مي‌شوند.
  • افزايش صميميت ميان زن و شوهر.
  • كمك به تسريع روند بهبودي بعد از زايمان.
  •  تقويت عضلات مربوط به كف لگن.
  • كنترل فشار خون.
  • تقويت ماهيچه‌هاي كمر و كاهش كمر درد هاي ناشي از دوران بارداري.
  • كمك به سوخت و ساز( متابوليسم) بدن.
  • تسهيل در زايمان.

چنانچه با مطالعه اين مقاله نياز به دريافت اطلاعات بيشتري در زمينه “رابطه جنسي در دوران بارداري” داشتيد مي توانيد با مشاوران برتر مركز الو مشاوره در تماس باشيد و همچنين مي توانيد ساير مطالب روانشناسي ما را نيز مطالعه نماييد:

اعتياد به رابطه جنسي
درصد لذت زن از رابطه جنسي
تفاوت هاي مهم زنان و مردان در رابطه جنسي
انواع رابطه جنسي

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره رابطه جنسي در دوران بارداري

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد … 

منبع:رابطه جنسي در دوران بارداري

استرس و اضطراب - تعريف اضطراب وراهكارهاي مقابله با آن - علائم افسردگي وراهكارهاي مقابله با آن - انواع اختلالات جنسي و درمان - اختلال ملال جنسي به همراه علت هايش - مشاوره ازدواج - خودارضايي و عوارض و پيامدهاي آن - سن ازدواج - عزت نفس وخودبيني وراهكارههاي تقويت آن - وسواس و راهكارهاي مقابله - مشاوره روانشناسي تلفني - آموزش كنترل خشم در كودكان - تفاوت هاي مهم زنان و مردان در رابطه جنسي خيال پردازي جنسي چيست؟ - مديتيشن چيست و فوايد آن چگونه است؟ - جذاب ترين رفتارهاي جنسي براي مردان و زنان - نقش خانواده در آموزش هاي صحيح جنسي به كودكان -  پرده بكارت و انواع پرده بكارت - مشاوره جنسي و زناشويي تلفني - راه هاي مقابله با بي انگيزگي - مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران - احساس تنهايي و راهكارهاي برطرف كردن احساس تنهايي - آيا جراحي زيبايي نشانه ي بيماري است؟ - هيپنوتيزم چيست؟ - قرص هاي خواب وانواع آن - زود انزالي و روش هاي درمان آن - انواع روابط جنسي - راهكارهايي براي افزايش توان جنسي مردان - علت اصلي طلاق در بين زوج هاي ايراني چيست؟ - آيا طلاق عاطفي درمان دارد؟ چطور همه چيز را از نو بسازيم؟ - بهترين و سريع ترين روش هاي ترك اعتياد - روابط زناشويي در دوران نامزدي و عقد - چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟ - روش ترك اعتياد با متادون چگونه است ؟ - دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل - معرفي انواع داروهاي ترك اعتياد - انواع قرص هاي ترك اعتياد - چگونه نه بگوييم ؟! - علائم و علت هاي اعتياد به ماري جوانا - نحوه برخورد با بددهني و فحاشي در كودكان - نشانه ها و علائم اعتياد به شيشه چيست؟ - ازدواج موقت خوب است يا بد؟ با چه كساني نبايد ازدواج كرد؟ - وسواس فكري و عملي چيست ؟ - درمان دروغگويي در كودكان - انواع كودك آزاري و علل آن - روش هاي موثردرمان بدبيني و شك را بهتر بشناسيد - سكس مقعدي - دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي - عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران - عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن - ***گرافي ؛ تاثيرات مثبت و منفي فيلم پورن - دلايل و نشانه هاي خيانت مردان - حشيش چيست؟ تمام حقايق مهم درباره حشيش را بدانيد - عوامل تاثيرگذار بر كاهش عشق و علاقه در روابط زوجين - دوستي دختر و پسر از نظر روانشناسي-عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن-عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشويي-علت استرس چيست؟-سكس مقعدي – دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي-مشاوره فرزند پروري صحيح-روش هاي خودارضايي-خودارضايي در كودكان-رابطه جنسي در دوران بارداري-

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.