یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

زبان بدن زنان و مردان

تحصيلي و خانواده

زبان بدن زنان و مردان

۵۷ بازديد

زبان بدن زنان و مردان

 

 

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"زبان بدن زنان و مردان"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

 

مي‌توان حدس زد كه موضوعات مرتبط با تفاوت هاي زنان و مردان، درست مانند اصل موضوع زبان بدن حتي اگر اشتباه هم باشند، آنقدر جذاب هستند كه خيلي از انسان ها، به مطالعه و دانستن و حتي به كارگيري آن ها تمايل داشته باشند. در واقع فهميدن زبان بدن يكي از را‌‌ه‌­هاي ارتباطي انسان است. معمولا عواطف و احساسات واقعي را كه انسان به زبان نمي‌آورد را به راحتي مي توان از زبان بدن آن‌ها متوجه شد.

فهميدن زبان زنان هم براي مردان مهم است و هم براي خود زنان. براي مردان از اين نظر مهم است كه با فهميدن اين علايم راه درست برقراري ارتباط و رفتار با يك زن را ياد مي‌گيرند. زنان نيز براي كنترل رفتار و عواطفي كه در حركاتشان نمود مي‌­كند، بايد معني هر كدام از حركات و حالات بدنشان را بدانند. بنابراين در اين مقاله قصد داريم تا به صورت تكميلي در مورد “زبان بدن زنان و مردان” براي  شما كاربران گرامي ارائه دهيم.

 

زبان بدن چيست؟

حتما تابه حال دقت كرده ايد كه يك شخص در هنگام صحبت و ارتباط با شما به صورت غيرارادي و ناخودآگاه يكسري حالات و رفتارهاي بدني خاصي از خود بروز مي دهد. رفتار و حالاتي مانند حالت قرارگيري دست ها و پاها، ارتباط چشمي و … يكسري اطلاعات با خود دارند كه با دانستن آن ها مي توان احساسات لحظه اي شخص مقابل را بدست آورد. در مواردي كه شخص يك تغيير و چالش احساسي را در درون خود تجربه مي كند معمولا اين تكاپو در زبان بدن آشكار مي شود. استرس و اضطراب، ترس، دروغگويي، احترام، تواضع، اعتماد به نفس و صدها مورد ديگر در زبان بدن تا حد بسيار بالايي قابل تشخيص است.

براي مثال حركات بدن يك فرد مضطرب حتي براي افرادي كه چيزي از زبان بدن نمي دانند نيز قابل درك است. مثال هاي متعددي وجود دارند كه از ميان آن ها مي توان به دروغگويي اشاره كرد. معمولا فردي كه دروغ مي گويد نمي تواند ارتباط چشمي مداوم داشته باشد. همچنين ممكن است دستشان را جلوي دهان خود بگيرند و …

 

 
 

زبان بدن مردان

 فورا تغيير مي‌كنند:

اگر مردي شما را دوست داشته‌ باشد يا علاقمند باشد شما را تحت تاثير قرار دهد، به محض اين‌كه ببينيد شما در آن نزديكي هستيد فورا رفتارش تغيير مي‌كند. اگر مي‌خندد، ناگهان متين و موقر مي‌شود. يا اگر آرام نشسته است، ممكن است هيجان‌زده شود يا سعي كند در ميان دوستان‌اش در مركز توجه باشد.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد:   تفاوت فوبيا و ترس و راهكارهاي درمان آن

 ارتباط چشمي:

اگر از خودتان مي‌پرسيد آيا او شما را دوست دارد يا نه، دنبال اين نشانه بشد. آيا قبل از اين‌كه از اتاق خارج شود، هر قدر هم مشغله داشته‌ باشد يا با هر فردي كه باشد، با شما ارتباط چشمي برقرار مي‌كند؟ به احتمال خيلي زياد، مي‌خواهد براي آخرين بار به شما نگاه كند، حتي اگر فقط براي يك ثانيه‌ اي بيش‌تر باشد.

با شما رو در رو مي‌شوند:

در يك رويداد يا دورهمي شما هر كجا نشسته‌ باشيد، هميشه او را در مي‌يابيد كه به نحوي جايي قرار گرفته ‌است تا اين شانس را داشته ‌باشد كه بدون گردن كشيدن، مستقيما محو تماشاي شما شود. ممكن است رو به روي شما بنشيند، يا گوشه‌اي دور از شما بنشيند، اما هر جا بنشيند، خواهيد ديد هميشه منظره‌اي واضح از شما دارد.

 زياد محو تماشا مي‌شودن:

آيا مدام درمي‌يابيد اين مرد محو تماشاي شما شده ‌است؟ يا به محض اين‌كه سرتان را به سوي او مي‌چرخانيد نگاه‌اش را مي‌دزدد؟ اين نشانه‌هاي بزرگ در رمزگشايي زبان بدن مردان بيانگر اين است كه آن مرد به شما علاقه دارد.

سعي مي‌كند براي شما خوش‌زباني كند:

نحوه‌ صحبت كردن او با شما با صحبت كردنش با ديگران متفاوت است. وقتي يك مرد شما را دوست دارد، با شما بي‌پرواتر صحبت مي‌كند يا انگار به چيزي كه شما مي‌گوييد بيش‌تر علاقه دارد. از صدايي بم‌تر استفاده مي‌كند تا مردانگي‌اش را به شما نشان دهد.

صاف مي‌ايستد:

وقتي يك مرد دختري را دوست دارد، مي‌خواهد بهترين روي خود را به او نشان بدهد. آيا وقتي پشت سر آن مرد راه مي‌رويد صاف يا استوار مي‌ايستد؟ احتمالا به‌طور غريزي سعي مي‌كند با اميد تحت تاثير قرار دادن شما، بهترين ويژگي‌هاي فيزيكي‌اش را به شما نشان بدهد.

حركات شما را تقليد مي‌كند:

اگر مقابل مردي نشسته‌ايد كه دوستش داريد، ‌به‌طور غريزي، بدون اين‌كه حتي متوجه شويد، رفتار او را تقليد مي‌كنيد. اگر تكيه دهد، شما هم تكيه مي‌دهيد. اگر يك جرعه آب بنوشد، شما هم همين كار را مي‌كنيد. مردان هم همين‌طور هستند. وقتي يك مرد شما را دوست دارد، او نيز رفتار شما را تقليد خواهدكرد، و هرگز حتي متوجه نخواهدشد كه دارد اين كار را مي‌كند.

فقط به شما لبخند مي‌زند:

آيا آن مرد فقط به شما لبخند مي‌زند و وقتي زن‌هاي ديگر به او سلام مي‌كنند لبخندي نمي‌زند؟ احتمالا به شما علاقه‌مند است.

صدايش بلندتر مي‌شود:

آيا اگر ناگهان متوجه شود شما در فاصله‌ نزديكي قرار داريد، ناگهان به سمت شما مي‌چرخد و صدايش را بلند مي‌كند تا مطمئن شود حرف‌هايش را مي‌شنويد؟

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد:   فرسودگي شغلي

زماني كه او را لمس مي‌كنيد خودش را كنار نمي‌كشد:

بعضي مردها هنگام برخورد با يك زن يا لمس توسط او، خود را كنار مي‌كشند. زيرا واقعا نمي‌خواهند لمس شوند، يا به شما يقين ندارند. شايد مثل يك خواهر به شما فكر كنند و با لمس شدن راحت نباشند. اما اگر مردي به شكل مثبت پاسخ نشان دهد، مي‌توانيد مطمئن باشيد كه حداقل از شما خوشش مي‌آيد.

چهره‌اش يك حالت هشيار دارد:

آيا هربار كه نظري مي‌دهد يا سوالي مي‌پرسد، به نظر مي‌رسد با حالتي اميدوارانه واقعا منتظر جواب شما است؟

هرگز به شما پشت نمي‌كند:

وقتي مردي به شما علاقه‌مند است، وقتي با او در يك اتاق هستيد شما مركز توجهش خواهيد بود. هرگز توجهش از شما دور نمي‌شود و تا زمان خداحافظي از شما روي برنمي‌گرداند.

بالا بردن ابرو:

مردان در پاسخ به چيزي كه مي‌گوييد به صورت ارادي ابروهايشان را بالا مي‌برند. اين كار مي‌تواند علاقه‌ آن‌ها را به حرف‌هاي شما نشان دهد. هم‌چنين مي‌تواند يك واكنش دوستانه باشد، پس بايد آن را به فهرست سرنخ‌هاي بالقوه‌ زبان بدن رمانتيك مردان اضافه كنيد.

 

 
 

زبان بدن زنان

با توجه به اينكه خانم ها احساساتي تر هستند زبان بدن زنان نيز مي تواند موضوعي گسترده تر از زبان بدن مردان باشد. در واقع زبان بدن در شرايطي كه شخص در حالت عادي قرار دارد نمي تواند مستند باشد. اما هر قدر احساسات و حالات مختلف روحي و رواني متفاوتي با شرايط عادي فرد اتفاق بيافتد رفتارها و حالات بدني فرد مي تواند نشانه اي قابل مستند از درون آن باشد.

 حركات آرام:

حركاتي كه در يك زن حين صحبت كردن يا گوش دادن به شما دارد، مانند بازي با مو يا جواهرات، گرفتن قسمت بالاي بازوها يا لمس كردن گردن، اغلب مي‌­تواند به معناي عصبي بودن زن يا استرس داشتن او باشد. با اين حال، بسياري از مردان اين حركات را اشتباه برداشت مي‌­كنند. برخي از افراد كه ادعا مي­‌كنند متخصص هستند، به آقايان مي­‌گويند كه بازي با مو يا جواهرات يا لمس گردن، همگي نشان مي‌دهد كه زن جذب شما شده است؛ ولي در واقعيت، اين علايم نشانه بي­قراري و پريشاني است.

لبخند زدن:

بيشتر افراد تصور مي­‌كنند لبخند زدن كسي نشانه دوستي و خوشحال بودن است. جالب است بدانيد زنان زيادي هستند كه وقتي عصبي مي‌شوند لبخند مي‌‌زنند. بعضي از خانم‌­ها ممكن است بيش از حد يا بي مورد لبخند بزنند كه اين عامل، فهميدن آن‌ها را سخت‌­تر مي­‌كند. در بيشتر موارد، بهتر است به جاي اينكه فقط به لبخند او توجه كنيد، به سخنان زني كه با او صحبت مي‌كنيد هم گوش دهيد و به دنبال سرنخ­‌هاي ديگري از زبان بدنشان باشيد؛ چرا كه ممكن است از طريق آن‌ها بفهميد كه او نه خوشحال است و نه احساس صميميت مي‌كند، بلكه مضطرب است.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد:   ***گرافي ؛ تاثيرات مثبت و منفي فيلم پورن

بيان احساسات با حركات دست:

بسياري از خانم‌ها با دست خود صحبت مي‌كنند، به اين معني كه وقتي در يك گفتگو بخواهند احساسات به خرج دهند، از حركات دست استفاده مي­‌كنند. خانم‌ها دقت كنند كه استفاده زياد از حركات دست بيانگر عواطف، مي‌تواند اين مفهوم را به سايرين برساند كه اين زن بيش از حد از لحاظ عاطفي درگير شده يا به موضوع مكالمه جذب شده است.

ارتباط چشمي:

مي­‌توان تفسيرهاي متفاوتي از تماس مستقيم چشمي يا نبود آن داشت. زناني كه تماس چشمي مستقيم برقرار مي‌­كنند معمولا كاملا درگير مكالمه هستند و به هيچ وجه مطيع نيستند. آن‌ها ممكن است اين تماس چشمي را برقرار كنند تا به شما اطلاع دهند كه به شما توجه مي‌كنند. برخي از مردان تماس مستقيم چشم را به عنوان نشانه اي از مجذوب شدن طرف مي­‌خوانند، اما هميشه اينگونه نيست.

سريع پلك زدن:

برخي از مردان فكر مي‌­كنند پلك زدن چشم نشانگر مجذوب شدن يك زن است. مردان پلك زدن چشم را روشي براي معاشقه مي­‌دانند؛ ولي اغلب اينگونه نيست. معمولا وقتي خانم­‌ها عصبي يا ناراحت هستند به سرعت پلك مي‌­زنند. اگر به يك زن نزديك شويد و چشمان او به سرعت پلك بزند، نشانه آن است كه او نگران و مضطرب است و احتمالا احساس تهديد مي­‌كند.

حركات لب:

زنان معمولا وقتي استرس، نگراني يا اضطراب دارند، لب پاييني خود را مي‌گزند؛ اما بسياري از آقايان به اشتباه اين نشانه از زبان بدن زن را به معناي جذابيت و تمايل  تفسير مي­‌كنند. بايد بدانيد اگر حركت به معناي نشان دادن تمايل باشد، با تماس چشمي شديد همراه خواهد بود. در غير اين صورت، آن را به عنوان نشانه‌­اي از عصبي بودن يا استرس داشتن در نظر بگيريد.

چنانچه مايل باشيد مي توانيد براي مشاوره و دريافت پاسخ سوالات خود در مورد “زبان بدن زنان و مردان” مي توانيد بلا كارشناسان مركز الومشاوره در تماس باشيد.

۱۰ راهكار مناسب در درمان لكنت زبان كودكان
تفاوت و ويژگي هاي زنان و مردان
علل خيانت زنان به مردان
تفاوت هاي مهم زنان و مردان در رابطه جنسي

 

 

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"زبان بدن زنان و مردان"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند 

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد … 

منبع:زبان بدن زنان و مردان

استرس و اضطراب - تعريف اضطراب وراهكارهاي مقابله با آن - علائم افسردگي وراهكارهاي مقابله با آن - عزت نفس وخودبيني وراهكارههاي تقويت آن - وسواس و راهكارهاي مقابله - مشاوره روانشناسي تلفني - مديتيشن چيست و فوايد آن چگونه است؟  - راه هاي مقابله با بي انگيزگي- احساس تنهايي و راهكارهاي برطرف كردن احساس تنهايي - آيا جراحي زيبايي نشانه ي بيماري است؟ هيپنوتيزم چيست؟ - قرص هاي خواب وانواع آن -  چگونه نه بگوييم ؟! -  وسواس فكري و عملي چيست ؟ روش هاي موثردرمان بدبيني و شك را بهتر بشناسيد - دوستي دختر و پسر از نظر روانشناسي--علت استرس چيست؟-شكست عشقي چيست؟-آموزش بهترين روش هاي مديتيشن | چگونه مديتيشن كنيم-۱۰ راه كنترل عصبانيت و خشم در كمترين زمان-بررسي شخصيت افراد درونگرا و برونگرا-خودشناسي چيست | ۱۰ تكنيك ساده و عملي براي شناخت بهتر خودمان-بي اشتهايي در بارداري-معرفي قرص هاي خواب آور قوي-بي انگيزگي و عوامل موثر آن-تاثير موسيقي بر سلامت روان-بيماري آلزايمر چيست؟-- عوارض بي خوابي شبانه چيست-تفاوت و ويژگي هاي زنان و مردان-علائم و نشانه هاي بلوغ در پسران-۱۶ راهكار عملي براي تقويت اعتماد به نفستفاوت فوبيا و ترس و راهكارهاي درمان آن-زبان بدن زنان و مردانتكنيك هاي يادگيري زبان بدن-

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.