یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

بازار كار رشته تاريخ

تحصيلي و خانواده

بازار كار رشته تاريخ

۶۱ بازديد

بازار كار رشته تاريخ

 

 

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"بازار كار رشته تاريخ"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

 

علم‌ تاريخ‌ تحولات‌ گذشته‌ جامعه‌ انساني‌ را كه‌ مي‌تواند زمينه‌ سياسي‌ ، اقتصادي‌ ، اجتماعي‌ يا فرهنگي‌ داشته‌ باشد ، مورد مطالعه‌ قرار مي‌دهد. به‌ همين‌ دليل‌ رشته‌ بسيار گسترده‌اي‌ است‌ و دانشجو فرا مي‌گيرد كه‌ چگونه‌ از تحليل‌ و تلفيق‌ مواد خام‌ تاريخي‌ به‌ نتايج‌ علمي‌ برسد. تاريخ يكي از قديمي‌ترين رشته‌هاي گروه علوم انساني است و در اغلب دانشگاه‌هاي ايران و جهان تدريس مي‌شود.

مطالعه تاريخ يعني كندوكاو در اين كه پيشنيان ما چه گفته‌اند ، چه كار كرده‌اند ،‌ چگونه فكر كرده و چه روزها و اتفاقاتي را گذرانده‌اند. شايد چنين كندوكاوي براي اغلب افراد شيرين و لذت بخش باش د، اما نگراني‌هايي كه در رابطه با بازار كار رشته تاريخ وجود دارد ، مانع از انتخاب آن شود. نويسندگان تيم الو مشاوره قصد دارند تا در اين مقاله اطلاعاتي را در مورد “بازار كار رشته تاريخ” ، طول دوره تحصيل و توانمندي هاي مورد نياز در اين  رشته را براي علاقه مندان به رشته تاريخ ارائه دهند.

توانايي‌هاي‌ لازم براي تحصيل در رشته تاريخ

دانشجوي‌ تاريخ‌ بايد نظم‌ و دقت‌ فراوان‌ داشته و توان‌ به‌ تصوير كشيدن و نقد كردن وقايع‌ تاريخي‌ را داشته‌ باشد. پايه‌ علم‌ تاريخ‌ ، فلسفه‌ ، زمين‌ آن‌ جغرافيا و ديوارهاي‌ آن‌ جامعه‌شناسي‌ ، اقتصاد ، سياست‌ و فرهنگ‌ است‌ و دانشجوي‌ تاريخ‌ بايد با اين‌ علوم‌ آشنا باشد و از نتايج‌ آن ها بهره‌ ببرد. فردي‌ مي‌تواند در رشته‌ تاريخ‌ موفق‌ شود كه‌ از پوسته‌ رويي‌ رويدادها عبور كرده‌ و مسائل‌ عميق‌تري‌ را درباره‌ آن ها بفهمد و از ارتباط‌ بين‌ دو رويداد پي‌ به‌ رويداد سوم‌ ببرد و با ديدن‌ يك‌ رويداد به‌ علل‌ پنهان‌ و آشكار آن‌ ، اشاره‌ كند.

همچنين‌ دانشجو بايد با ادبيات‌ فارسي‌ ، آمار و رياضي آشنايي‌ داشته‌ باشد تا بتواند به‌ ياري‌ ادبيات‌ فارسي‌ هم‌ از منابع‌ گذشته‌ كه‌ رنگ‌ ادبي‌ دارند ، استفاده‌ كند و هم‌ مفاهيم‌ تاريخي‌ را به خوبي‌ بيان‌ كند و به‌ ياري‌ آمار و رياضي‌ نيز ، هرچه‌ بيشتر زبان‌ دستاوردهاي‌ علم‌ تاريخ‌ را كمـي‌ كند و داده‌هاي‌ تاريخ‌ را در قالب‌ اعداد بيان‌ كند.

 
 

بازار كار رشته تاريخ

با توجه به موضوعاتي مانند : علوم انساني و علوم اجتماعي ، امكان دسترسي به دامنه گسترده اي از مشاغل تاريخي براي فارغ التحصيلان وجود خواهد داشت. فارغ التحصيلان گرايش تاريخ قادر به فراگيري دامنه گسترده اي از دانش تاريخي در گذشته ، ميزان تلاش هاي بشري ، تجزيه و تحليل افكار بشري براي ارتباط آن با مشكلات امروزه جامعه بشري خواهند بود ، افكاري كه با نگرش هاي عميقي در مورد سياست ، فرهنگ و انگيزه هاي اجتماعي ، شمايل تاريخي ، حوادث و جنبش هاي تاريخي در آميخته است. ناگفته نماند كه مطالعه تاريخ تمركز بر مسائلي مانند : فرهنگ ، اقتصاد ، سياست و عناوين اجتماعي حاضر در دنياي مدرن را در بر مي گيرد.

ميراث فرهنگي:

اگر شما علاقه بسياري به كسب تخصص در گرايش تاريخ داريد ، پيشنهاد مي شود كه مسئله انجام تحقيقات در بحث تاريخي را دنبال نماييد. اين مبحث آموزشي به انجام تحقيقات دانشگاهي ، شركت در سخنراني ها يا مطالعه ميراث فرهنگي در موزه ها ، نمايشگاه ها و يا مكان هايي كه بر حفظ  آثار تاريخي متمركز اند مربوط مي شود.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد:   بازار كار بهترين رشته هاي هنر

 كار در بخش موزه:

اگر شما قصد كار كردن در موزه ها را داريد ، مشاغل تاريخي بسياري براي شما موجود مي باشد. كسب مهارت و تجربه در اين بخش براي اخذ مدرك كارشناسي ارشد بسيار مفيد مي باشد. از اهداف اصلي متصديان موزه آگاهي دادن ، آموزش و ايجاد انگيزه در بينندگان مي باشد. چه شما مدير موزه هاي كوچك باشيد و يا در موزه اي بزرگ مشغول به كار باشيد ، تضمين حفاظت درست از آثار تاريخي و مديريت موثر كاركنان موزه از مسئوليت هاي اصلي شما مي باشد.

كارمندان موزه با هدف در اختيار قرار دادن اطلاعات كافي در اختيار تمامي افراد در سنين مختلف و آموزش هاي لازم براي بازديد كنندگان فعاليت مي نمايند. كارمندان موزه ها و نمايشگاه ها ، مسئول اجراي تمام پروژه هاي مديريتي دائم يا موقتي در نمايشگاه ها ، اجراي قوانين موزه ، روابط عمومي و ساير موارد خواهند بود.

بخش هاي آموزشي:

بسياري از فارغ التحصيلان گرايش تاريخ ، قادر به كار كردن در مراكز آموزشي در مقطع دبيرستان يا دانشگاه به عنوان يك دبير خواهند بود. براي تدريس مقطع دبيرستان ، كسب صلاحيت حرفه دبيري ضروري مي باشد ، در حالي كه براي تدريس در دانشگاه ها ، ادامه تحصيل تا مقطع دكتري نياز مي باشد. بسياري از مشاغل تاريخي در دانشگاه ها مواردي مانند : تدريس و فعاليت هاي تحقيقي را در بر مي گيرند و اعضاي دانشكده ملزم به ارائه سخنراني و يا تدريس خصوصي خواهند بود. ناگفته نماند كه فعاليت هاي تحقيقي بايستي با توجه به گرايش انتخابي صورت گيرد.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد:   بازار كار رشته اقتصاد - آينده شغلي

مشاغل روزنامه نگاري و رسانه اي:

فارغ التحصيلان گرايش تاريخ كه مهارت هاي بسياري كسب كرده اند ، ارزش بسياري براي كار كردن در مشاغل روزنامه نگاري و رسانه اي براي آنان در نظر گرفته شده است. توانايي شرح مجموعه وقايع تاريخي ، بازگو كردن داستان هاي تاريخي براي ارائه يك گزارش موفق بسيار مفيد مي باشد. شما به عنوان يك نويسنده ، سردبير يا گوينده در بخش رسانه ، قادر به شرح وقايع فرهنگي ، سياسي و اجتماعي همراه با چشمي منتقدانه براي به خاطر سپردن داستان هاي تاريخي جديد خواهيد بود.

بازاريابي ، تبليغات و روابط عمومي:

مهارت تجزيه و تحليل و برقراري ارتباط از جمله مهارت هايي هستند در طول مطالعه تاريخ اخذ مي شوند و شما را براي كاركردن در مشاغلي مانند : بازاريابي ، تبليغات و روابط عمومي آماده مي كنند. اطلاع در مورد يك جامعه و فرهنگ آن كه در طول تاريخ شكل گرفته است ، شما را قادر به شناخت و چگونگي ارتباط موثر با مخاطبان ، درك چگونگي رفتار با مردم و پاسخ به بخش هاي مختلف مي كند. ديگر مشاغل تاريخي موجود براي فارغ التحصيلان گرايش تاريخي كار در بخش هاي حقوقي ، تجاري ، دارايي ها و بخش هاي عمومي را در بر مي گيرد.

 

 
 

معرفي گرايش‌هاي رشته تاريخ

رشته تاريخ در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري در اغلب دانشگاه‌هاي ايران تدريس مي‌شود. هر كدام از اين مقاطع گرايش‌هاي متعدد و متنوعي دارند كه در اين بخش معرفي مي‌كنيم.

مطالعات تاريخ تشيع: 

مطالعات تاريخ تشيع به بررسي تاريخ پيدايش تشيع و تغييرات و اتفاقاتي كه تاكنون بر آن تحميل شده است ، مي‌پردازد. مطالعه باور مردم گذشته و امروز در حيطه كاري دانشجويان اين رشته قرار مي گيرد.

تاريخ تشيع:

اين گرايش به چگونگي و تاريخ پيدايش تشيع و تغيير و تحولات آن تا امروز مي‌پردازد. به علاوه مطالعه ، نقد و بررسي تاريخ تشيع ادوار مختلف جهان نيز به عهده دانشجويان تاريخ تشيع است.

تاريخ انقلاب اسلامي:

اين رشته به بررسي تاريخ انقلاب اسلامي ايران و تحولات ايران بعد از انقلاب اسلامي پرداخته و نقاط قوت و ضعف آن را تحليل مي‌كند.

مطالعات آسياي مركزي و قفقاز:

فارغ‌التحصيلان اين رشته مي‌توانند از ديدگاه تاريخي و سياسي اسلام در آسياي مركزي ، ماورالنهر ، تركمنستان و قفقاز را از آغاز تا روزگار مغول و همچنين بعد از حمله مغول‌ها تا سلطنت روسيه ، تشريح كنند. به علاوه آن‌ها مي‌توانند ايران اسلامي را از ديدگاه تاريخي ، سياسي ، فرهنگي و تمدني به آسياي مركزي و قفقاز پيوند دهند.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد:   معرفي رشته مهندسي برق

اسناد و مدارك آرشيوي و نسخه شناسي:

همانطور كه از نام گرايش پيداست ، دانشجويان اين رشته توانايي تحقيق در تاريخ ، سندشناسي ، نسخه شناسي و فهرست نويسي نسخه‌هاي خطي تاريخي را كسب مي‌كنند. آن‌ها مي‌توانند با اشراف به زبان‌هاي عربي و انگليسي توانايي‌هاي خود در اين زمينه را بيشتر كنند.

مطالعات خليج فارس:

در اين گرايش به بررسي تغيير و تحولات خليج فارس در دوره‌هاي مختلف تاريخ ، از ديدگاه تاريخي ، سياسي ، منطقه‌اي و جغرافيايي پرداخته مي‌شود.

تاريخ عمومي جهان:

دانشجويان اين گرايش با يادگيري مهم‌ترين تحولات جهان و اروپا در چهار دوره رنسانس ، مدرن ، قرون وسطي و باستان از ديدگاه ديني ، سياسي ، علمي ، فرهنگي و تاريخي مي‌توانند وارد “بازار كار رشته تاريخ” شده و مشغول به كار شوند.

تاريخ اسلام:

مطالعه تاريخ اسلام از زمان پيامبر اسلام تا قرون ۱۰ و ۱۱ هجري قمري ، در حيطه مطالعات اين گرايش است. همچنين اين گرايش مطالعه در زمينه تاريخ اسلام از ديدگاه جغرافيايي ، اقتصادي ، فلسفي و… را هم شامل مي‌شود.

تاريخ ايران اسلامي و ايران باستان: 

در اين گرايش از رشته تاريخ ، دانشجويان به بررسي ايران از زمان پيدايش دين اسلام و تحولاتي كه در اثر آن به وجود آمده است ، مي‌پردازند. فارغ‌اتحصيلان گرايش ايران باستان نيز با ايران قبل از اسلام آشنايي كامل دارند. آن‌ها با مهم‌ترين سلسله‌هايي كه قبل از پيدايش اسلام در ايران سلطنت مي‌كردند آشنا مي‌شوند و تغييراتي كه اين سلسله‌ها از نظر فرهنگي ، اجتماعي ، اقتصادي و سياسي بر ايران گذاشته‌اند را ياد گرفته‌اند.

در صورت لزوم مي توانيد براي دريافت مشاوره انتخاب رشته كنكور و كسب اطلاعات بيشتر در مورد “بازار كار رشته تاريخ” همواره با مشاوران برتر مركز الو مشاوره در تماس باشيد.

بازار كار رشته باستان شناسي
بازار كار رشته زبان و ادبيات فارسي
بازار كار رشته روزنامه نگاري
وضعيت بازار كار رشته حقوق

 

 

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"بازار كار رشته تاريخ"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

 

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد … 

منبع:بازار كار رشته تاريخ

بازار كار مهندسي معدن - بازار كار رشته بيو تكنولوژي بازار كار رشته مهندسي شيمي - بازار كار رشته اتاق عمل - آينده شغلي و بازار كار رشته مهندسي كامپيوتر - بازار كار رشته معماري - وضعيت بازار كار رشته حقوقآينده شغلي و بازار كار رشته روانشناسي -  وضعيت بازار كار رشته حقوق - آينده شغلي و بازار كار رشته روانشناسي - آينده شغلي و بازار كار رشته مهندسي پزشكي - وضعيت بازار كار رشته مهندسي برق - آينده شغلي و بازار كار رشته داروسازي - آينده شغلي و بازار كار رشته پرستاري - آينده شغلي و بازار كار رشته مديريت - وضعيت بازار كار رشته حسابداري - وضعيت بازار كار رشته دامپزشكي آينده شغلي و بازار كار رشته آموزش ابتدايي -بازار كار رشته مامايي – آينده شغلي - بازار كار رشته دندانپزشكي – آينده شغلي - وضعيت بازار كار رشته مهندسي صنايع - آينده شغلي و بازار كار رشته راديولوژي - آينده شغلي و بازار كار رشته بينايي سنجي - بازار كار رشته مهندسي نقشه برداري بازار كار رشته گرافيك - بازار كار رشته زبان و ادبيات فارسي - بازار كار رشته فيزيك - بازار كار رشته فلسفه -  بازار كار رشته علوم تربيتي – آينده شغلي-بازار كار رشته مهندسي نساجي – آينده شغلي-بازار كار رشته آموزش رياضي-بازار كار رشته مهندس كشاورزي – آينده شغلي-بازار كار رشته بيوتكنولوژي-بازار كار رشته زبان و ادبيات فارسي-بازار كار رشته مهندسي پليمر-بازار كار رشته مديريت هتل داري-بازار كار رشته مهندسي اپتيك و ليزر-بازار كار رشته روزنامه نگاري-بازار كار رشته ژنتيك-بازار كار رشته اعضاي مصنوعي-بازار كار رشته علوم و صنايع غذايي-بازار كار رشته مديريت صنعتي-بازار كار بهترين رشته هاي هنر-بازار كار رشته مهندسي دريا-بازار كار رشته باستان شناسي-بازار كار رشته مهندسي رباتيك-بازار كار رشته علوم و صنايع غذايي-بازار كار بهترين رشته هاي علوم انساني-بازار كار بهترين رشته هاي رياضي-بازار كار رشته زبان روسي-بازار كار رشته زيست شناسي-بازار كار رشته مهندسي نفت-بازار كار رشته تاريخ-بازار كار رشته ژئومورفولوژي-بازار كار رشته طراحي و دوخت--

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.