پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

حشيش چيست؟ تمام حقايق مهم درباره حشيش را بدانيد

۵۹ بازديد

حشيش چيست؟ تمام حقايق مهم درباره حشيش را بدانيد

 

 

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"حشيش چيست؟ تمام حقايق مهم درباره حشيش را بدانيد"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين متخصص ما همه روزه (حتي جمعه و ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

 

حشيش از صمغ گل ، برگ و ساقه گياه شاهدانه به دست مي‌آ‏يد ، رنگ آن سبز تيره و گاهي قهوه‌اي مايل به سبز و تقريبا شبيه حنا است. در حقيقت شاهدانه در حالت گياهي ماري‌جوانا و در حالت صمغي حشيش ناميده مي‌شود. غلظت THC كه در بيشتر محصولات ماريجوانا يافت مي شود ، بين ۱ تا ۵ درصد است ، در حالي كه در حشيش بين ۵ تا ۱۵ درصد است. بيشترين ميزان توليد حشيش در جهان مربوط به كشورهاي افغانستان ، مراكش و پاراگوئه است ، و بيشترين مصرف كنندگان اين ماده اعتياد آور در كشورهاي استراليا ، ايالات متحده آمريكا و كانادا هستند.

احتمال وابستگي به حشيش در طول عمر ۵% بوده و رايج ترين ماده غير قانوني مورد مصرف جهان است. در بين جوانان و نوجوانان ، ميزان مصرف بالايي داشته و رده سني ۱۸ تا ۲۱ و سپس تا ۳۴ سالگي معمولا ميزان مصرف زياد و رشدي فزاينده داشته و در سنين ۵۰ معمولا مصرف كاهش مي يابد ، حدس زده مي شود ۱۴۰ ميليون نفر در سطح جهان روزانه از حشيش استفاده مي نمايند. چنانچه مايل باشيد مي توانيد با مطالعه اين مطلب اطلاعات بيشتري را در مورد اينكه ( حشيش چيست؟ تمام حقايق مهم درباره حشيش را بدانيد ) كسب خواهيد كرد.

حشيش چگونه كار مي كند؟

وقتي كه حشيش كشيده مي شود ، از راه ريه وارد خون مي شود و به همه قسمت هاي بدن مي رود.  مواد شيميايي متعدد در حشيش به گيرنده ها درنواحي از مغز كه با لذت ، حافظه ، تفكر ، تمركز و آگاهي از زمان مرتبط هستند مي چسبند. دو نوع اصلي مواد شيميايي در حشيش:

  • يك گروه به نام كانابينوئيدها ، كه به نظر مي رسد اثرات دلپذيرتري را به شما مي دهند. احساس آرامش ، شاد بودن ، خواب آلودگي ، رنگ ها واضح تر ظاهر مي شوند و موسيقي صدايي بهتر پيدا مي كند.
  • THC ، كه به نظر مي رسد توهم ، اضطراب و پارانويا ايجاد مي كند.
پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد:   روش ترك اعتياد با متادون چگونه است ؟

معمولا اين احساسات زياد طول نمي كشند ، هرچند كه حشيش مي تواند تا چند هفته در سيستم بدن بماند. استفاده طولاني مدت مي تواند شما را افسرده و كم انگيزه كند.

روش مصرف حشيش

ماده مخدر حشيش را مي‌توان به روش‌هاي مختلفي مصرف كرد كه در اينجا به چند نمونه اشاره مي‌كنيم:

  • كشيدن حشيش با قليان
  • كشيدن حشيش مانند كشيدن ترياك
  • كشيدن حشيش در پيپ
  • پخت حشيش در غذا
  • استنشاق بخار روغن حشيش

 

 
 

تاثيرات حشيش بعد از مصرف به چه صورت است؟

تاثيرات حشيش بعد از مصرف به ۳ بخش تقسيم مي شود :

مرحله اول :  افزايش ضربان قلب ، افزايش سطح دوپامين و احساس سرخوشي و كمي آرامش بلافاصله بعد از مصرف

مرحله دوم : درون گرايي ، افزايش سرعت فعاليت هاي مغزي ، تفكر ، اضطراب و پارانويا نيم ساعت الي يك ساعت بعد مصرف

مرحله سوم : ۲ الي ۳ ساعت بعد از مصرف ، به اصطلاح فسي كه همراه با كاهش شديد انرژي و احساس خستگي و گرسنگي همراه است به وجود مي آيد. دليل اين مسئله سوخت و مصرف بيش از اندازه انرژي به دليل افزايش فعاليت بيش از اندازه مغز است.

 

 
 

علائم و نشانه هاي اعتياد به حشيش

اثر گذاري حشيش در بدن در ۲ مرحله اتفاق مي‌افتد. با مصرف يك سيگاري حشيش حدود ۴ تا ۱۰ ميلي گرم THC وارد بدن فرد مي‌شود. پس از ۳۰ دقيقه ، نشئگي ناشي از مصرف حشيش به اوج مي‌رسد و پس از آن تا حدود ۴ ساعت آثار مصرف حشيش در فرد پايدار مي‌ماند. براي تشخيص مصرف حشيش مي‌توانيد از تست اعتياد به حشيش استفاده كنيد.

علائم كوتاه مدت اعتياد به حشيش

در همان دقايق آغازين بعد از مصرف آثار نشئگي در فرد ديده مي‌شود. با مصرف حشيش علائمي در فرد نمايان مي‌شود كه در ادامه به شرح چند مورد از علائم و نشانه‌هاي اعتياد به حشيش مي‌پردازيم:

  1. قرمزي چشم‌هاي فرد مصرف‌كننده به دليل تأثير اين ماده بر عروق خوني ملتحمه چشم
  2. خيره شدن بي‌دليل به يك نقطه يا يك شئ
  3. خنده‌هاي بي‌دليل و بي‌مورد
  4. احساس آرامش و سرخوشي
  5. افزايش ضربان قلب
  6. افزايش احساس اضطراب
  7. احساس خفيف بدبيني و پارانوييد
  8. افزايش اشتها
  9. گرم گرفتن با ديگران و معاشرتي‌تر شدن به‌صورت غير معمول
  10. خشكي دهان
  11. احساس كند شدن گذر زمان در هنگام مصرف حشيش
پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد:   انواع قرص هاي ترك اعتياد

توجه داشته باشيد كه تنها با مشاهده موارد فوق نمي‌توان به اعتياد فرد به صورت قطعي پي برد. براي تشخيص اعتياد بايد با يك فرد متخصص مشورت كنيد. مشاوران مركز الو مشاوره آماده پاسخگويي به سؤالات شما در مورد تشخيص و نشانه‌هاي اعتياد به حشيش و بهترين و سريع ترين روش هاي ترك اعتياد به مصرف حشيش هستند.

علائم بلند مدت اعتياد به حشيش

علائم و عوارض بلند مدت مصرف حشيش به اين بستگي دارد كه فرد حشيش را هر چند وقت يك بار و به چه ميزاني مصرف كند. هم‌چنين نحوه مصرف نيز مي‌تواند در نوع علائمي كه در بلند مدت بروز مي‌كنند اثرگذار باشد. داشتن مصرف سنگين حشيش به صورت روزانه در دراز مدت منجر به علائم زير مي‌شود:

  • ايجاد تحمل در بدن نسبت به تأثيرات حشيش ، يعني فرد ديگر با مصرف دوز قبلي به همان تأثيرات قبلي دست نمي‌يابد و مجبور به افزايش دوز مي‌شود.
  •  كاهش قدرت دفاعي بدن در برابر عفونت ها و بيماري ها
  • بيماري هاي دستگاه تنفسي
  •  اختلال در تمركز و حافظه 
  • از كارافتادگي عضلات ، افزايش درجه حرارت بدن ، نارسايي كليوي ، نارسايي قلبي و عروقي ، آسيب كبدي و فلج
  • اختلال در زايمان و دستگاه توليد مثل
  • جنون ماندگار
  •  اختلال بي‌انگيزگي مزمن
  • مختل كردن زندگي شخصي و در نهايت از دست دادن شغل
  •  تخريب قشر مغز به خصوص قسمت جلوي پيشاني كه مشمول هماهنگي ذهني ، عاطفي و رفتاري مي باشد.
  • سندرم ترك مصرف حشيش همراه با علائم بي‌قراري ، بي‌خوابي ، اضطراب ، بي اشتهايي، لرزش و تنش عضلاني و عوارض جسمي و رواني

 

 
 

تاثير اعتياد به حشيش بر زندگي شخص

در صورت مصرف حشيش فقط براي ۶ هفته ، آثار منفي ناشي از آن تا ۲ سال ممكن است گريبان گير شما شود. در پي مصرف اين ماده عملكرد شناختي و ادراكي دچار اختلال مي‌شود و به اين ترتيب پس از مصرف ، شما به مدت ۲ تا ۳ روز به حالت كندي فكر دچار مي شويد و قوه ادراكي كمتري خواهيد داشت. ممكن است بعد از مصرف حشيش احساس سر زندگي و توانايي بالايي داشته باشيد و اين طور فكر كنيد كه به كمك آن مي‌توانيد عملكرد خود را بهبود ببخشيد اما دوام اين احساسات و افكار تنها چند ساعت طول مي‌كشد و پس‌ از آن تواناييتان حتي از حد نرمال خود نيز كمتر خواهد شد.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد:   علائم اعتياد به مواد مخدر

بسيارند كساني كه حشيش را براي افزايش بازدهي عملكردشان در انجام كارها مصرف مي‌كنند ولي با گذشت زمان حتي بازگشت به حالت نرمال سابق نيز براي آن‌ها دشوار مي‌شود و به همين خاطر دائما دوز مصرف خود را به اجبار افزايش مي‌دهند. اين كار تنها آن‌ها را در چرخه‌اي معيوب و مخرب گرفتار مي‌كند. براي اينكه گرفتار اين چرخه نشويد يا از شر آن خالص شويد هرچه زودتر از يك روانشناس متخصص در حوزه اعتياد براي ترك و درمان مشاوره بگيريد.

 

 
 

درمان و ترك اعتياد به حشيش

براي ترك حشيش علاوه بر روش‌هاي درماني سنتي نظير ترك ناگهاني ، مي‌توان از روش‌هاي آسان‌تر و نوين‌تري مثل روان درماني استفاده كرد. اعتياد يك بيماري ذهني است تا جسمي ، به همين خاطر روان درماني به كمك روش‌هايي نظير درمان شناختي-رفتاري با پرداختن به افكار و آسيب‌هاي ذهني ناشي از اعتياد در ترك و درمان اين مشكل بسيار مؤثر است.  در صورت تمايل با مشاوران مركز ما تماس بگيريد تا از خدمات مشاوره ترك اعتياد حضوري و  مشاوره تلفني مركز الو مشاوره بهره مند شويد. همچنين مي توانيد مطالب ديگر ما را در زمينه اعتياد مطالعه نماييد:

انواع قرص هاي ترك اعتياد
معرفي انواع دارو هاي ترك اعتياد
روش ترك اعتياد با متادون چگونه است؟
نشانه ها و علائم اعتياد به شيشه چيست؟

 

 

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"حشيش چيست؟ تمام حقايق مهم درباره حشيش را بدانيد"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين متخصص ما همه روزه (حتي جمعه و ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

 

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد … 

منبع: حشيش چيست؟ تمام حقايق مهم درباره حشيش را بدانيد

بهترين و سريع ترين روش هاي ترك اعتياد -روش ترك اعتياد با متادون چگونه است ؟-معرفي انواع داروهاي ترك اعتياد - انواع قرص هاي ترك اعتياد -علائم و علت هاي اعتياد به ماري جوانا -  نشانه ها و علائم اعتياد به شيشه چيست؟-حشيش چيست؟ تمام حقايق مهم درباره حشيش را بدانيد-

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.