جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

روش هاي خودارضايي

تحصيلي و خانواده

روش هاي خودارضايي

۲۳۸ بازديد

روش هاي خودارضايي 

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره روش هاي خودارضايي

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

همه انسان ها داراي تمايلات جنسي هستند كه اگر اين تمايلات را در مسير مثبت به كار ببرند سبب سلامت جسم و روح فرد مي شود. متاسفانه در جامعه امروزي بسياري از جوانان به علت مشكلات بيشماري كه دارند ، نمي توانند تمايلات جنسي خود را در مسير درست هدايت كنند و دچار انحرافات جنسي مي شوند. يكي از اين انحرافات جنسي خود ارضايي مي باشد كه به معني تحريك آلت توسط خود شخص بدون آميزش جنسي (معمولا با دست) مي باشد كه به تخليه هيجان منجر مي شود. 

طبق پژوهش هاي انجام گرفته صددرصد مردان و سه‌ چهارم زنان در دوره‌اي از زندگي خود ، خود ارضايي را تجربه كرده اند. در خود ارضايي شخص سعي مي كند خود را به ارگاسم برساند و با تكرار آن به صورت يك عادت درمي آيد . در پسرها خودارضايي همراه با بيرون ريختن مايع مني و در خانم ها همراه با سفتي عضلاني و لذت شديد در واژن همراه خواهد بودشيوه هاي خودارضايي در مردان و زنان متفاوت است. چنانچه با ما همراه باشيد مي توانيد با “روش هاي خودارضايي” در مردان و زنان آشنا شويد.

صددرصد مردان و سه‌ چهارم زنان در دوره‌اي از زندگي خود ، خود ارضايي را تجربه كرده اند.

خودارضايي چيست؟

در واقع مي توان گفت كه خودارضايي يكي از انحرافات جنسي است كه به صورت نوعي كسب لذت جنسي به دست خود شخص صورت مي گيرد و معمولا منجر به ارگاسم مي شود. خود ارضايي يا استمنا تحريك كردن خود از لحاظ جنسي تا رسيدن به اوج لذت جنسي يا ارگاسم در مردان است و در زنان با ليز شدن واژن و رسيدن به ارگاسم همراه است . استمنا با اجسام خارجي مانند انگشت باعث آسيب جبران ناپذيري مي شود ، آسيب به پرده بكارت يكي از اين آسيب ها است . 

خودارضايي فقط وقتي يك علامت رواني محسوب مي شود كه به صورت وسواس گونه و خارج از كنترل شخص يا به صورت غيراراي انجام شود. مطالعات انجام‌ شده نشان داده‌ است كه خودارضايي در هر دو جنس مذكر و مونث و در تمام سنين رايج است ، هرچند تفاوت‌هايي وجود دارد.همچنين ارگاسم در عمل خود ارضايي ، كاملا زود گذر بوده و هيچگاه نميتوان آن را با يك رابطه جنسي مطلوب مقايسه كرد. اين اختلال صدمات جبران ناپذيري بر سلامت فرد و زندگي زناشويي او وارد مي كند.

 
 

روش هاي خودارضايي در زنان

يكي از دلايل مهم خودارضايي در زنان اين است كه رابطه جنسي در اين زوج صرفا براي برطرف كردن نيازهاي جنسي مرد مي‌باشد. بيشتر آقايان ظرف دو دقيقه رابطه واژينال دچار انزال مي‌شوند ، در صورتي‌ كه زنان براي رسيدن به ارگاسم حداقل نياز به ۱۵ الي۱۰ دقيقه تحريك جنسي با كيفيت مناسب خواهند داشت ، بنابراين اگر يك زوج اطلاع كافي از نحوه ارضاء جنسي زنان نداشته باشند ، زن ممكن است جهت برطرف كردن نيازهاي جنسي خود ، اقدام به خودارضايي كند.
از دلايل روي آوري خودارضايي در زنان متاهل مي توان گفت كه زن‌ها از طريق خودارضايي به‌ راحتي مي‌توانند تا حد قابل دركي از شدت ، عدم تطبيق ، نا‌منظم بودن و‌ فشار دوران عادت‌ماهانه‌ خود بكاهند. به صورت كلي ، خودارضايي در زنان به دوگونه است:
  • خودارضايي زنان نوع ابتدايي
  • خودارضايي زنان نوع پيشرفته

روش خود ارضايي ابتدايي

در اين روش ، كه عموما در دختران رايج‌تر از زنان است ، فرد از طريق تحريك خارجي پايانه هاي عصبي موجود در اندام جنسي خود ، به حالت انزال رسيده و Sewomen از كيسه هاي Comflector (كيسه هاي حاوي ترشحات غدد جنسي) خارج مي‌گردد. تحريك اين نقطه به يكي از انواع ارگاسم يعني ارگاسم كليتوريس منجر مي شود. يكي از راه هاي خود ارضايي در زنان تحريك آلت تناسلي به واسطه تنظيم فشار آب شلنگ يا دوش بر روي اندام تناسلي و كليتوريس است.
 
 

روش خودارضايي پيشرفته: 

اين روش دقيقا نقطه‌ عكس روش قبل مي‌باشد و در اين روش ، فرد از طريق تحريك داخلي ، پايانه‌هاي عصبي ناحيه‌ تناسلي را به واكنش وادار به رسيدن به حالت ارگاسم مي كند.  تقريبا مي توان گفت كه ۳۰ درصد از زنان مدعي هستند كه تنها در اثر دخول آلت تناسلي مرد در واژن و تحريك شدن اين نقطه ، ارگاسم هاي شديدي را تجربه مي كنند.
ورود جسم خارجي به داخل واژن براي زنان يا استفاده از اجسام حلقه مانند براي تحريك آلت تناسلي در مردان يا استفاده از آلت هاي مصنوعي زنانه و مردانه از ديگر روش هاي رايج است. زنان براي تحريك جنسي خود از ويبراتور هم استفاده مي كنند. متخصصان علم پزشكي معتقدند كه هر دو روش براي سلامت جسم و روان زن ، مضر و زيانبار هستند و از هر دو روش بايد اجتناب نمود ، ولي در مجموع ، خودارضايي ابتدايي زيانبارتر از خود ارضايي پيشرفته است.
 
 

روش هاي خودارضايي در مردان

گرچه روش انجام خودارضايي فرد به فرد متفاوت است اما عموما با در دست نگه داشتن آلت تناسلي به صورت تقريبا محكم در دست و حركت دست به سمت جلو و عقب و گاهي همراه با خيال‌پردازي انجام مي‌شود. روش ديگري كه عموميت كمتري دارد ماليدن آلت به سطوح صاف و نرم مثل بالش يا تشك است.

استفاده از ابزارآلات ساختگي يا وسايل سكس نيز متداول است. تمامي اين رفتارها تا رسيدن به ارگاسم ادامه پيدا مي‌كند. تمركز بيشتر روي كلاهك آلت تناسلي و سرعت انجام عمل ، سرعت رسيدن به ارگاسم را افزايش مي‌دهد. براي افزايش لذت و همچنين براي كاهش اصطكاك معمولا از مايعات ، صابون يا آب دهان استفاده مي‌شود. همچنين با استفاده از اجسام حلقه مانند براي عبور آلت تناسلي از آن و تحريك آلت تناسلي نيز استفاده مي شود. وارد كردن آلت تناسلي به اشياي سوراخ دار و شكل پذير مانند جارو برقي ، لوله هاي فاضلاب ، ميوه ها و … نوعي ديگر از راه هاي خود ارضايي در مردان است.

 
 

راهكار هايي براي ترك خود ارضايي

براي ترك خود ارضايي ، راهكار هاي فراواني وجود دارد كه مي توان با بهره گيري از آن ها ، اين بيماري را ترك كرد.

  • داشتن برنامه ي متناسب و در نظر گرفتن اوقات فراغت مطلوب
  • حضور يافتن در جمع هاي خانوادگي و دوستانه ، همچنين پرهيز از تنها ماندن
  • عدم تماشاي فيلم هاي غير اخلاقي و محرك
  • دستكاري نكردن اندام هاي جنسي خود
  • انجام فعاليت هاي ورزشي روزانه
  • نپوشيدن لباس هاي تنگ
  • انديشيدن به عواقب جبران ناپذير كار

تمام اين روش ها مي توانند در ترك خود ارضايي باشند. قطعا ترك خود ارضايي آسان نبوده و مانند نوعي اعتياد به مواد مخدر است كه رهايي از آن مستلزم تلاش و پشتكار فردي مي باشد. در ترك اين مشكل ، نا اميد نشويد و به توانايي خود ايمان داشته باشيد. اگر در شرايطي قرار داريد كه نمي توانيد به صورت حضوري با مشاور و يا روانشناسان در مورد اين مشكل گفت و گو كنيد و از آن راهنمايي بگيريد ، بهترين گزينه تماس تلفني با مراكز مشاوره مي باشد. به منظور دريافت مشاوره خود ارضايي ، مي توانيد با مركز الو مشاوره ، در سراسر كشور با تماس تلفني با متخصصان برجسته روانشناسي در ارتباط باشيد. همچنين در صورت تمايل مي توانيد ساير مطالب روانشناسي ما را نيز مطالعه نماييد: 

رابطه جنسي در اوايل دوستي دختر و پسر
اعتياد به رابطه جنسي
درصد لذت زن از رابطه جنسي
انواع اختلالات جنسي و درمان

 

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره روش هاي خودارضايي

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد … 

منبع:روش هاي خودارضايي

استرس و اضطراب - تعريف اضطراب وراهكارهاي مقابله با آن - علائم افسردگي وراهكارهاي مقابله با آن - انواع اختلالات جنسي و درمان - اختلال ملال جنسي به همراه علت هايش - مشاوره ازدواج - خودارضايي و عوارض و پيامدهاي آن - سن ازدواج - عزت نفس وخودبيني وراهكارههاي تقويت آن - وسواس و راهكارهاي مقابله - مشاوره روانشناسي تلفني - آموزش كنترل خشم در كودكان - تفاوت هاي مهم زنان و مردان در رابطه جنسي خيال پردازي جنسي چيست؟ - مديتيشن چيست و فوايد آن چگونه است؟ - جذاب ترين رفتارهاي جنسي براي مردان و زنان - نقش خانواده در آموزش هاي صحيح جنسي به كودكان -  پرده بكارت و انواع پرده بكارت - مشاوره جنسي و زناشويي تلفني - راه هاي مقابله با بي انگيزگي - مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران - احساس تنهايي و راهكارهاي برطرف كردن احساس تنهايي - آيا جراحي زيبايي نشانه ي بيماري است؟ - هيپنوتيزم چيست؟ - قرص هاي خواب وانواع آن - زود انزالي و روش هاي درمان آن - انواع روابط جنسي - راهكارهايي براي افزايش توان جنسي مردان - علت اصلي طلاق در بين زوج هاي ايراني چيست؟ - آيا طلاق عاطفي درمان دارد؟ چطور همه چيز را از نو بسازيم؟ - بهترين و سريع ترين روش هاي ترك اعتياد - روابط زناشويي در دوران نامزدي و عقد - چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟ - روش ترك اعتياد با متادون چگونه است ؟ - دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل - معرفي انواع داروهاي ترك اعتياد - انواع قرص هاي ترك اعتياد - چگونه نه بگوييم ؟! - علائم و علت هاي اعتياد به ماري جوانا - نحوه برخورد با بددهني و فحاشي در كودكان - نشانه ها و علائم اعتياد به شيشه چيست؟ - ازدواج موقت خوب است يا بد؟ با چه كساني نبايد ازدواج كرد؟ - وسواس فكري و عملي چيست ؟ - درمان دروغگويي در كودكان - انواع كودك آزاري و علل آن - روش هاي موثردرمان بدبيني و شك را بهتر بشناسيد - سكس مقعدي - دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي - عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران - عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن - ***گرافي ؛ تاثيرات مثبت و منفي فيلم پورن - دلايل و نشانه هاي خيانت مردان - حشيش چيست؟ تمام حقايق مهم درباره حشيش را بدانيد - عوامل تاثيرگذار بر كاهش عشق و علاقه در روابط زوجين - دوستي دختر و پسر از نظر روانشناسي-عوامل اصلي ايجاد ترس در كودكان و راهكارهاي درمان آن-عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشويي-علت استرس چيست؟-سكس مقعدي – دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي-مشاوره فرزند پروري صحيح-روش هاي خودارضايي-

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.